Test u Zagrebu: Setra MultiClass 515 LE hybrid

Prije sedam dana kolege iz hrvatskog Kamion & Bus su imali priliku da u Zagrebu testiraju hibridnu Setru MultiClass 515 LE. Pa vam donosimo njihova zapažanja sa njihovog portala uz manje izmjene.

Nešto drugačiji izgled člana Setra porodice došao nam je u Zagreb na testnu vožnju u elegantnoj jadransko plavoj boji s kontrastnim prugastim ukrasom duž vozila, hromiranim natpisom robne marke na sjajnoj crnoj prednjoj ploči uokvirenoj mat srebrnom bojom i crnim prednjim svjetlima u potpunoj LED izvedbi, što autobus čini izdaleka prepoznatljivim. Budući da je boja testnog autobusa gotovo identična kao boja autobusa ZET-a, zagrebačkog gradskog prevoznika, na svim cestama izazivali smo pozornost putnika na stajalištima.

Dizajneri nove Setre Low Entry namjerno su vozilo podijelili u dva segmenta, povezana širokim okomitim profilom. Rubovi panela su skladno zaobljeni i oduzimaju uglatost koja je prije bila tipična za gradske autobuse. Na desnoj strani vozila, vrata se skladno uklapaju u dizajn karoserije zahvaljujući zatamnjenoj staklenoj ploči iznad krila vrata. Zbog tamno uokvirenih, zaobljenih A-stubova s prednje strane i slično oblikovanih ugaonih profila pozadi, uobičajena uglatost također je razbijena u meke i tečne oblike. Od drugih vrata podiže se nivo stakala, jer drugi dio vozila nije niskopodan.

Testiranje se provodilo na zagrebačkim gradskim ulicama ali i brdskim uslovima (Sljeme), mokroj i snježnoj cesti kao i pod punim opterećenjem. Autobus se pokazao izrazito izdržljivim i stabilnim, a na brdskoj cesti iskazao je svoju snagu i bez problema savladao svaki postavljeni izazov.

Putnici u vozilo ulaze naprijed kroz jednokrilna vanjska krilna vrata širine 900 milimetara, a pozadi kroz dvokrilna vanjska krilna vrata širine 1.380 milimetara. Unutra nas dočekuje domaći ugođaj, pod s izgledom drveta, bočne oplate su prekrivene “granitnim” filcom, 45 sjedišta Setra Transit i naslon za leđa su udobno podstavljeni i presvučeni plavo-sivom tkaninom te se putnici mogu osjećati udobno. Rešetkasti nosači prtljage smješteni su veoma visoko duž prednjeg dijela vozila, a nosači iznad točkova u prednjem dijelu vozila primaju ručnu prtljagu. Za osobe s invaliditetom tu je ručna preklopna rampa, a smještaj kolica je nasuprot drugih vrata.

Udobnost za vozača i putnike

Setra autobus – test, Zagreb, Foto: Matija Šimunić

Setra 515 LE dolazi u dužinama od 10, 12, 13 i 14,5 metara, a pritom gradski autobusi mogu biti u varijanti s dvoja ili troja dvokrilna vrata, s otvaranjem prema unutra, ili klizna s otvaranjem prema van.

Infotainment oprema uključuje audio sistem, a putnici mogu puniti svoje mobilne uređaje pomoću osvijetljenih dvostrukih USB utičnica na bočnim stjenkama. Radno mjesto je na nivou vozača turističkog autobusa, funkcionalno i udobno, nalazi se na povišenoj poziciji, što omogućava bolju preglednost iz vozila. Opremljeno je električnom zavjesom na vjetrobranskom staklu, grijačima stakla i retrovizora, kao i klimatizacijskim uređajem. Sjedište je opremljeno jastucima za lumbalnu potporu, grijanjem i hlađenjem, sklopivim naslonom za ruke s obje strane i sigurnosnim pojasom. Cockpit Basic model ispunjava standarde turističkih autobusa u pogledu izgleda, rada i instrumenata s velikim okruglim instrumentima i centralno postavljenim diplejom u boji, kao i višenamjenskim volanom. Za smještaj stvari vozačkog osoblja tu su brojne police unutar vozačke kabine te prostrana ostava. Najbolja vidljivost ključna je osnova za visok nivo sigurnosti i zato elegantno integralno ogledalo prati dodatno ogledalo za prednji dio vozila. Elektronička parkirna kočnica s integriranom funkcijom zadržavanja pozicije olakšava rukovanje i istodobno povećava sigurnost.

Sigurnost na prvom mjestu

Sistem za kočenje koristi pneumatske disk kočnice, s ugrađenom ručicom retardera, kao i ABS, ASR, ESP, EBS i ostale sigurnosne sisteme, od kojih neke funkcije prelaze nivo zahtijevan Općom sigurnosnom uredbom (GSR) EU za 2024. godinu. Pomoćni sistem pri skretanju Sideguard Assist 2 prati, ne samo suvozačku, već sada i vozačku stranu. Pri brzinama većim od 40 km/h, Sideguard Assist 2 služi i kao pomoćni sistem pri promjeni trake. Kada se vozilo kreće i vozi sporo, Frontguard Assist nadzire područje neposredno ispred vozila i upozorava na nepokretne ili pokretne objekte. Preventive Brake Assist 2, sljedeća generacija prvog aktivnog asistenta pri kočenju, može reagirati na nepokretne i pokretne objekte, uključujući pješake i bicikliste.

Setra autobus – test, Zagreb, Foto: Goran Kekić

Sistem pomoći upozorava vozača na sudar s nepokretnim ili pokretnim objektima, vizualno i zvučno. Osim toga, automatski pokreće manevar kočenja s djelomičnim kočenjem. Ostali sistemi sigurnosti i pomoći uključuju sistem za prepoznavanje saobraćajnih znakova Traffic Sign Assist, Attention Assist (AtAS), nadzor pritiska u gumama (TPM) i pomoćni sistem za kretanje u voznoj traci (SPA) te senzore za kišu i svjetlo. Autobus je opremljen kamerama koje garantuju sigurnu vožnju ispred vozila, ali i prikazuju stanje pri vožnji unazad, a tu je i sistem kamera koji omogućuje pregled 360° oko autobusa, odnosno područja koja nisu vidljiva vozaču (mrtvi ugao).

Pogon autobusa osigurava odgovarajuću propulziju, a njegovu osnovu čini kompaktni redni 6-cilindrični motor OM 936 s niskim emisijama, snage 260 kW (354 KS). U kombinaciji sa ZF Ecolife 2 automatskim mjenjačem sa šest brzina osiguran je tih i ekonomičan rad vozila čemu pridonosi i hipoidna pogonska osovina.

Naša testna Setra MultiClass LE postala je još ekonomičnija kada dolazi u kombinaciji OM 936 s opcijskim hibridnim modulom, koji ima jednostavan i robustan dizajn. Električni motor u obliku diska integrisan je u pogonski sklop između motora i prenosa. Ako autobus radi u režimu vožnje ili kočenja, elektromotor radi kao generator i proizvodi električnu energiju, bez potrošnje goriva. Električna energija pohranjuje se u dva superkapacitora za pohranu na krovu autobusa. Pri pokretanju vozila, električni motor od 14 kW podržava motor s unutrašnjim izgaranjem energijom iz superkapacitora. Motor je rasterećen te troši manje goriva. Motori s hibridnim modulima imaju iste performanse kao i motori s unutrašnjim izgaranjem, jer se dodatna snaga iz elektromotora koristi isključivo za uštedu goriva. Ako je u superkapacitorima pohranjeno dovoljno energije, električni motor također podržava rad u praznom hodu i dodatno poboljšava učinkovitost motora s unutrašnjim izgaranjem. Tehnologija hibridnog modula ima zasebnu 48-voltnu mrežu odnosno ne koristi složenu visokonaponsku mrežu sa posebnim sigurnosnim zahtjevima. Nova Setra već je pripremljena za punu elektrifikaciju u budućnosti, a što se očekuje u drugoj polovici desetljeća.

Setra autobus – test, Zagreb, Foto: Goran Kekić

Spomenimo na kraju kako vozači Setra MultiClass LE mogu optimizirati svoj stil vožnje pomoću sistema pomoći Driver Score, koji prikazuje mnogo podataka o trenutnoj vožnji.

Setra MultiClass 515 LE hybrid

Dužina12.210 mm
Širina2.550 mm
Visina (s klima uređajem)3.315 mm
Prednji prevjes2.710 mm
Zadnji prevjes3.300 mm
Međuosovinski razmak6.200 mm
Najveća dozvoljena masa19.500 kg
MOTOR
OM 936, Euro VI E
Cilindri6
Zapremnina7,7 l
Najveća snaga260 kW (354 KS)
Najveći okretni moment1.400 Nm @ 1.200 o/min
PRENOS SNAGE
Mjenjačautomatski, 6-brzinski ZF EcoLife 2
integrirani retarder
PODVOZJE
Ovjes prednjiZF RL 82 EC
Ovjes stražnjiMercedes-Benz/RO440
Kočnice
Gume295/80 R 22.5
OSTALO
Broj sjedišta45+1
Mjesta za stajanje0
Prtljažni prostor0,5 m³
Rezervoar goriva300 l
Rezervoar Ad-Blue53 l

izvor:www.prijevozi.hr

Share your love
Adnan Omerhodzic
Adnan Omerhodzic
Articles: 2076

Leave a Reply

Vaša email adresa neće biti objavljivana. Neophodna polja su označena sa *