Stiže električni MAN Lion's Coach!

Prvi električni turistički autobus kompanije MAN Truck & Bus bit će Lion's Coach 14 E, kako je najavljeno tokom događaja za novinare i kupce u Centru za razvoj proizvoda kompanije u Ankari. MAN se stoga pozicionira kao prvi evropski proizvođač koji je predstavio autobus na baterije i električni pogon (ako govorimo o autobusima s nultom emisijom općenito, jedini drugi proizvod je autobus Irizar i6S Efficient Hydrogen).

Međutim, događaj nije zamišljen kao prilika za prezentaciju konačnog modela, već kao početak kampanje predstavljanja i komunikacijske kampanje za novi MAN električni autobus, čiji će dizajn biti predstavljen na sajmu Busworld Europe 2025 u Briselu, dok je proizvodnja planirana za kraj 2026. godine i odvijat će se u Ankari. Vozilo koje je ovom prilikom pokazano je prvi prototip zasnovan na elektrificiranoj verziji trenutne linije Lion's Coacha. Istovremeno, MAN navodi da unaprijeđuje svoju liniju električnih autobusa kako bi podržali punjenje do 375 kW i uvodi novu generaciju električnih pogonskih sklopova (istražuje uvođenje električnih osovina).

MAN Lion's Coach 14 E je troosovinsko vozilo koje napajaju NMC baterijski paketi vlastite proizvodnje, a nude ukupni kapacitet do 534 kWh. Baterije, proizvedene u MAN-ovom pogonu u Nürnbergu, postavljene su u zadnjem motornom prostoru, s dva dodatna paketa koji se opcionalno ugrađuju umjesto vozačevog ležaja. Visokoenergetska konfiguracija, prema proizvođaču originalne opreme, omogućava domet do 650 kilometara, ovisno o uslovima i upotrebi.

Kompatibilnost infrastrukture za punjenje uključuje CCS standard sa snagom do 375 kW. Vozilo je također pripremljeno za buduću integraciju s MCS sistemom punjenja, što omogućava snagu do 750 kW. Centralno postavljen elektromotor, također proizvođača MAN (unutar Traton grupe), isporučuje 330 kW snage na drugu osovinu i kombinovan je sa MAN-ovim TipMatic 4-brzinskim mjenjačem. Unutra, novorazvijeni 12-inčni digitalni displej pruža podatke o energiji u realnom vremenu, načinu vožnje, dometu i statusu punjenja.

Što se tiče putničke logistike, MAN-ov električni autobus parira svom dizelskom pandanu i po broju sjedišta i po zapremini prtljaga, prevozeći do 61 putnika plus posadu i nudeći 11 do 13 kubnih metara prtljažnog prostora. Lion's Coach 14 E je ujedno i prvi autobus u svojoj klasi koji ima HVAC sistem baziran na CO₂-u, što odražava daljnji poticaj ka klimatski prihvatljivom dizajnu.

Michael Roth, šef odjela za strategiju proizvodnih autobusa u MAN-u, istaknuo je širi kontekst ovog rpedstavljanja: “Do 2030. godine dužni smo smanjiti emisije CO₂ iz međugradskih i autobusnih voznih parkova za 43% u odnosu na 2025. godinu. Električni autobus MAN je kamen temeljac našeg plana.” Roth je dodao da bi autobusi na vodik zahtijevali tri puta više energije od modela na baterije, što bi BEV vozila učinilo isplativijim rješenjem za operatere.

Također je ukazao na važnost prikladnosti slučaja upotrebe: kratke do srednje relacije s velikom dnevnom kilometražom i pristupom stanicama za punjenje u depoima najbolja su okruženja za električne autobuse. Roth je napomenuo da nekoliko evropskih zemalja već nudi podsticaje za elektrifikaciju voznog parka, što je važan faktor za usvajanje ove tehnologije.

Razvoj autobusa MAN Lion’s Coach 14 E odvija se u MAN-ovom Centru za razvoj proizvoda u Ankari, prostoru površine 302.000 kvadratnih metara, otvorenom krajem 2024. godine. Izgrađen uz investiciju od 41 milion eura, centar uključuje testne staze, laboratorije, radionice, kancelarije i skladišta. Zemljište je turska vlada obezbijedila besplatno, što naglašava stratešku vrijednost lokacije.

Smješten samo osam kilometara dalje, MAN-ov proizvodni pogon u Ankari aktivan je od 1966. godine i trenutno zapošljava više od 4.400 ljudi. Oko 3.000 autobusa isporučeno je iz ovog pogona 2024. godine, a slični obimi proizvodnje očekuju se i za 2025. godinu.

Share your love
Adnan Omerhodzic
Adnan Omerhodzic
Articles: 2119

Leave a Reply

Vaša email adresa neće biti objavljivana. Neophodna polja su označena sa *