Sve na jednom mjestu o autobusima, prevoznicima i linijama
Prvi Wrightbus autobusi na vodik stigli u RVK Keln
Godine 1946. Robert Wright i njegov sin osnovali su kompaniju “Wright & Son Coachbuilders”, a augusta prošle godine smo o ovoj kompaniji pisali detaljno na našem portalu pa ste imali prilike da se upoznate sa historijom ovog proizvođača autobusa iz Sjeverne Irske. Za one koji su preskočili taj članak, mogu ga pročitati klikom na naslov: Wrightbus – Portret proizvođača autobusa.
Dugo vremena, Wrightbus je ostao ograničen na svoja dva domaća tržišta – Veliku Britaniju i Irsku. To je možda bilo zbog činjenice da su u domovini Wrightbusa autobusi vozili lijevom stranom puta, dok su svuda u Evropi vozili desnom stranom. Kao rezultat toga, Wright autobusi su imali vrata i vozačko sjedište na „pogrešnoj“ strani za sve zemlje izvan Britanije i Irske.
Dakle, ako ste htjeli da isporučujete u ostatak Evrope, bili su vam potrebni i autobusi za desni saobraćaj. Sada to nije nepremostiv tehnički problem – i drugi proizvođači „sa kontinenta“ iz zemalja sa desnim saobraćajem isporučivali su vozila svojih standardnih tipova sa vratima na lijevoj strani vozila. Jedan od primjera je serija zglobnih autobusa Mercedes Citaro koji su isporučeni u London (tamo se zovu “Bendibus”). Šasija autobusa za vrata na suprotnoj, „pogrešnoj“ strani samo mora biti projektovana na način da nikakvi značajni elementi vozila ne smetaju ugradnji vrata.
Wrightbus je 2002. godine isporučio niz autobusa svog tipa Commander u Holandiju (u Arriva Nederland), međutim, samo je karoseriju napravio Wrightbus, pošto su autobusi bili bazirani na DAF šasiji. Sa svojom novom serijom Kite, Wrightbus je potom razvio autobus koji je od samog početka bio dizajniran za domaći lijevo i za ‘evropski’ desni saobraćaj. U isto vrijeme, Wrightbus je bio jedan od prvih koji je koristio alternativne pogonske sisteme. Drugim riječima, u ponudi su bili i autobusi sa baterijama – Kite Electroliner i oni sa pogonom na gorive ćelije – Kite Hydroliner. Wrightbus naglašava da je električni pogon identičan za oba tipa, jedina razlika je odakle potječe vučna struja.
Regionalverkehr Köln (RVK) prva je ‘kontinentalna evropska’ kompanija koja je od Wrightbusa naručila autobuse nove serije Kite za saobraćaj na desnoj strani. Riječ je o 40 vozila modela Kite Hydroliner FCEV s gorivim ćelijama kanadskog proizvođača Ballard, od kojih je prvih 21 sada završeno i krenulo na put do Rajne na labudicama.
RVK nije dugo bio jedini kupac autobusa sa gorivim ćelijama za saobraćaj na desnoj strani u Wrightbusu. Slijedili su west Verkehrs GmbH iz Geilenkirchena (okrug Heinsberg) sa 12 vozila, Saarbahn iz Saarbrückena sa narudžbom za 28 vozila i Cottbusverkehr iz Cottbusa u Brandenburgu sa impresivnih 46 vozila. Wrightbus želi rasti kroz izvoz – udio izvoza bio je 27% u 2023. godini, a Britanska vlada podržava Wrightbusove napore.