Sve na jednom mjestu o autobusima, prevoznicima i linijama

Sve na jednom mjestu o autobusima, prevoznicima i linijama


Paderborn se nalazi na istoku Sjeverne Rajne-Vestfalije. Grad ima oko 157.000 stanovnika. Tramvaj je u Paderbornu postojao od 1900. godine, koji je prvobitno osnovao i kojim je upravljao trgovac iz Bochuma. 9. januara 1909. preduzeće je transformisano u PESAG (Paderborner Elektrizitätswerk- und Straßenbahn AG). PESAG je upravljao opsežnom međugradskom tramvajskom mrežom koja se protezala daleko u okolno područje, pa čak i u tadašnju susjednu državu Lippe-Detmold (danas također dio Sjeverne Rajne-Vestfalije).

U novembru, PaderSprinter je započeo novi način rada autobusa: sa radom je počeo Mercedes eCitaro zglobni autobus koji ne samo da može raditi na baterije, već ima i gorivu ćeliju kao proširivač dometa. Brendiran je kao Mercedes eCitaro G REX – REX za Range EXtender. Na predstavljanju vozila, predstavnik Daimler Busesa naveo je još četiri autobusa ovog tipa koji su trenutno u izgradnji: po dva za Stuttgart SSB i Hamburški HHA. Ipak, Paderborn je prvi!

Baterije vozila rade sa ćelijskom hemijom NMC (nikl-mangan-kobalt) i našle su svoje mjesto u zadnjem dijelu autobusa (gdje dizel autobus ima motorni prostor) i na krovu. Imaju kapacitet od 396 kWh. Goriva ćelija dolazi od japanskog proizvođača Toyota, ima snagu od 60 kW i nalazi se na krovu zadnjeg vozila. Rezervoar za vodik autobusa drži 30 kilograma vodika; sastoji se od šest cilindara pod pritiskom (po 5 kilograma) od kompozitne plastike i nalazi se na krovu u prednjem dijelu vozila iznad prednje osovine.

