Kleanbus predstavio platformu za konverziju pogona

Takozvani ‘e-drivetrain in a box’ može brzo i isplativo pretvoriti dizelski autobus, standardni ili dvospratni, u vozilo s nultom emisijom. Takav autobus košta znatno manje od novog električnog, uz veoma niske operativne troškove u odnosu na dizel.

Kompanija za obnovu autobusa, Kleanbus, dovršila je razvoj svoje prve napredne modularne električne platforme, ugrađujući pionirski sistem u svoj prvi prototip vozila. Kombinirajući dokazane e-pogonske komponente od vodećih dobavljača, s Kleanbusovom vlastitom integracijskom tehnologijom i vlastitim softverom, Kleanbusov ‘e-pogonski sklop u kutiji’ može brzo i povoljno pretvoriti autobus, solo ili dvospratni, iz ICE (internal combustion engine – motor sa unutrašnjim sagorijevanjem) u potpuno električni s vrhunskom učinkovitošću.

Instaliran u Optare Solo, Kleanbus sada ubrzava svoj program testiranja prototipa, uz dinamičan razvoj koji se odvija u njegovom pogonu u istočnoj Engleskoj. Paralelno, kompanija ulazi u probne testove s ključnim operaterima autobusnih voznih parkova. Kleanbusov inovativni platformski pristup znači da može iskoristiti prednosti najnovijih komponenti, omogućujući mu da koristi širok izbor baterija i motora, stvarajući namjenski izrađene e-pogonske sklopove koji su točno skrojeni prema potrebama autobusnih prevoznika.

Kleanbus Repower program, odnosno retrofit, sastoji se od potpune procjene osnovnog vozila i analize radnih ciklusa operatera, što omogućuje modeliranje i validaciju konceptualnog pogonskog sklopa kroz simulaciju. Paralelno se uklanjaju dizelski motor i svi povezani sistemi. Pogonska platforma u potpunosti je digitalizirana, a proces dizajna je napredovao kako bi se stvorila prilagođena električna platforma koja će zadovoljiti zahtjeve operaterovog radnog ciklusa. Nakon što su prototipovi izrađeni, podvrgavaju se rigoroznom testu i programu provjere valjanosti prije certifikacije.

Nakon što je individualno rješenje e-pogonskog sklopa dizajnirano i testirano, potrebno je manje od dvije sedmice za ponovno pokretanje autobusa, čime se vozila vraćaju u saobraćaj u što je moguće kraćem vremenu. Operativni troškovi također su dramatično niži, na trećini onih konvencionalnih dizelskih autobusa, dok električni autobusi iz Kleanbusa također koštaju znatno manje od novog električnog autobusa. Kleanbus također organizira da operaterov depo bude nadograđen odgovarajućom tehnologijom punjenja.

Time im omogućuje da pređu na električnu energiju bez kontaktiranja trećih strana, učinkovito nudeći sve na jednom mjestu. Prevoznici mogu odabrati i nekoliko načina na koje će finansirati svoje novo/staro sada električno vozilo, u rasponu od plaćanja vozila unaprijed i leasinga baterije, do neplaćanja unaprijed i leasinga i vozila i baterije. Na ovaj način, operateri mogu finansirati troškove prerade kroz prihode od poslovanja. Program testiranja prototipa sada napreduje; pilot ispitivanja s ključnim operaterima autobusnog parka također počinju u januaru 2023.

izvor:transportmagazin.hr

Share your love
Adnan Omerhodzic
Adnan Omerhodzic
Articles: 1927