Keolis i Arriva dobili autobuse na gorivne ćelije

Prva serija autobusa na gorivne ćelije u Danskoj isporučena je sredinom marta opštini Aalborg, na sjeveru zemlje. Keolis i Arriva upravljaju sa tri vozila s gorivnim ćelijama, proizvedena od Van Hoola, a radi se o modelu A330 sa Ballard Power Systems tehnologijom, koji su naručeni početkom 2019. godine. Autobusi s gorivnim ćelijama doprinose danskom cilju da se sav javni prevoz u Danskoj do 2030. godine obavlja vozilima koja nemaju štetnih emisija.

Jedno od vozila radiće na gradskoj liniji 17, kojim upravlja Keolis, a ostala dva autobusa s gorivnim ćelijama radiće na regionalnoj liniji 72 kojom upravlja Arriva. Tri vozila sufinancirana su projektom 3Emtion, čiji je cilj promocija vodikove tehnologije u javnom prevozu, a realiziraju se u okviru organizacije klastera Hydrogen Valley, kojoj Ballard pripada. Autobusi na vodik radiće tri godine u Sjevernom Jutlandu u sklopu projekta 3Emotion, ali očekuje se da će autobusi nastaviti normalno sa radom i nakon završetka projekta.Isti model Van Hool A330 FC, 30 vozila, bit će isporučen kompaniji RVK Köln (koji će u flotu dodati i 15 Solaris Urbino 12 Hydrogen), a ostalih 10 vozila uskoro će biti isporučeno u Wuppertal. Ova ogromna narudžba od 40 vozila dio je programa JIVE 2 koji financira EU.

Van Hool A330 pokreće se putem modula gorivnih ćelija Ballard FC Velocity HD 85, dok električni motor osigurava Siemens i može isporučiti do 160 kW. U vozilu dužine 12 metara može se prevoziti 78 putnika. Sva tri autobusa planiraju prelaziti oko 150.000 km godišnje i prevoziti oko milion putnika. Navodno će uštediti oko 60.000 litara dizela i dodatno uštediti 131 tona CO2 svake godine, uključujući doprinos znatnom smanjenju štetnih čestica u gradskom okruženju. Tri autobusa s gorivnim ćelijama punit će se gorivom na novosagrađenoj benzinskoj stanici za vodik u Istočnom Aalborgu, koju je isporučila danska kompanija Green Hydrogen. Stanicu čine elektrolizator koji proizvodi vodik sa zelenom električnom energijom, tri spremnika u kojima će se vodik skladištiti na 35 bara, 350 bara i 450 bara, te na kraju dispenzer za prenos vodika u autobuse. Autobusi imaju minimalni domet od 350 km.

Iako su autobusi na gorivne ćelije u funkciji, zvanična inauguracija još nije održana, zbog korona virusa. Autobusi s gorivnim ćelijama zajedno sa stanicom za punjenje bit će uredno otvoreni i predstavljeni javnosti kada se za to steknu uslovi.

Share your love
Adnan Omerhodzic
Adnan Omerhodzic
Articles: 1871