Sve na jednom mjestu o autobusima, prevoznicima i linijama
Ebusco 3.0 su prvi električni autobusi za NIAG Moers
Njemački NIAG Moers (Niederrheinische Verkehrsbetriebe AG), osnovan 1909. godine, pustio je u rad svoje prve električne autobuse tokom juna ove godine. Dvanaest vozila isporučio je holandski Ebusco, a radi se o modelu 3.0. NIAG je u vlasništvu javno-privatnog partnerstva. Od 2006. godine 51% kompanije je u vlasništvu privatne Rethmann Group (Rhenus), dok je dodatnih 46% akcija u vlasništvu dva okruga koje opslužuje NIAG, Wesel (43%) i Kleve (3%). Preostalih 3% drže lokalne vlasti iz transportne regije, odnosno gradovi Duisburg (1,26%), Wesel (1,11%) i Moers (0,63%).
Iako su prvi električni autobusi tek stigli u NIAG, kompanija sada teži brzom prelasku na rad bez emisija. Cilj je da do 2030. godine u okrugu Wesel saobraćaju samo električni autobusi, a do 2035. u okrugu Kleve. Do tada, kompanija istražuje da li je upotreba autobusa koji rade na alternativno gorivo HVO (Hydrotreated Vegetable Oils) pogodna za poboljšanje kvaliteta vazduha u NIAG-ovoj transportnoj oblasti.
NIAG očekuje da će 2035. godine upravljati sa 333 autobusa, uključujući midibuse i autobuse koji rade u ime privatnih kompanija. Od 2035. godine, kada svi autobusi budu prebačeni na električni pogon, kompanija će emitovati 18.000 tona manje CO2 godišnje. NIAG je trenutno naručio još 43 električna autobusa. Ima depoe u Geldernu, Kleveu, Moersu i Weselu. Stanice za punjenje će biti postavljene na sve četiri lokacije, a isporučivat će ih Heliox, stručnjak za infrastrukturu za punjenje.
Isporučena vozila nemaju uobičajenu NIAG bijelu boju sa prugama i plavim slovima. Namjerno su namijenjeni da se predstave kao specijalna vozila. I tako je NIAG predložio dva nacrta dizajna za nove autobuse svojim putnicima koji su odabrali finalnu verziju. na kojoj se vidi krajolik Donje Rajne.
Električni autobusi su dizajnirani za punjenje isključivo tokom noćnog odmora u depou, korištenjem kablova i CCS kombinovanih utikača. “Domet baterija se značajno povećao posljednjih godina. Osim toga, lagani materijali poput kompozitne plastike namjerno su korišteni u konstrukciji Ebusca 3.0 tako da vozilo ima malu težinu”, poručili su iz NIAG-a. To je zato što težina koja ne postoji i koju ne treba pokretati ne košta nikakvu energiju. To znači da vozila mogu lako biti na putu od jutra do večeri bez punjenja. Ebusco čak potvrđuje da njegov 3.0 ima domet do 700 kilometara, pa se postavlja pitanje zašto onda puniti na liniji?
Masa vozila bez tereta je samo 9.950 kg – čak ni 10 tona. Njegova mala težina se takođe ogleda u činjenici da ima samo jednostruke gume na zadnjoj osovini. Ebusco 3.0 je dugačak 12.000 mm, sa maksimalnom dozvoljenom širinom od 2.550 mm i visinom od 3.190 mm. Dostupan je kao model sa dvoja i troja vrata i može da preveze do 110 putnika, što je trenutno i dalje najveća vrijednost za autobus na baterije. Ebusco koristi prilično neortodoksan pristup u smještaju baterija u autobus. Za razliku od većine autobusa, Ebusco 3.0 nema baterije na krovu ili pozadi, gdje bi dizel autobus imao motor: ne, njegove baterije se nalaze ispod poda. Nema više govora o glomaznim, teškim olovnim kutijama…
Vozilo radi sa električnim naponom od 400 volti naizmjenične struje, a njegovu snagu na cestu isporučuju dva elektromotora, svaki snage 125 kW (tj. ukupno 250 kW, što odgovara 340 KS). Baterije rade sa ćelijskom hemijom litijum gvožđe fosfatom (LiFePh). Inače, novi Ebusco autobusi su putovali od fabrike u Venrayu u Holandiji do Moersa na vlastitim osovinama što je samo oko 50 kilometara.