Sve na jednom mjestu o autobusima, prevoznicima i linijama
BHBus u posjeti kompaniji Prevoz Vuković
Lijepo jesensko vrijeme ekipa portala BHBus.ba iskoristila je da posjeti Prijedor i kompaniju Prevoz Vuković. Već odlično etablirana i poznata po jako dobroj floti, uglavnom Setra vozila, odlučili smo da ih posjetimo, jer do sada nismo imali prilike da na ovaj način predstavimo ovu kompaniju.Kompanija Prevoz Vuković osnovana je 2006. godine, a već iduće, 2007., osnovana je i turistička agencija. Trenutno imaju devet voznih jedinica i 21 zaposlenog radnika. Vozni park čine:
1 – Setra 416 HDH – kapaciteta 53+1+1 sjedišta
3 – Setra 417 HDH – kapaciteta 57 i 59+1+1 sjedišta
2 – Setra 431 DT – kapaciteta 78 i 83+1+1 sjedišta
2 – Setra 516 HD – kapaciteta 49 i 52+1+1 sjedišta
1 – MAN Lion’s Coach L R08 – kapaciteta 56+1+1 sjedišta
Zanimljivo je da su sva vozila sa automatskim mjenjačem od 12 brzina, osim Setri 516-ki koje imaju ručni mjenjač sa 6 brzina.
Naš domaćin, gospodin Mario Vuković, osnivač i direktor kompanije, nam je ljubazno dao sve potrebne informacije, kao i odgovore na naša pitanja. Tako nam je pojasnio i kako je sve krenulo: “U početku se vozilo sa vozilima koja su u to vrijeme bila dostupna – TAM-ovi i razna kombi vozila, međutim i tada je flota bila sa Setrom, tačnije Setrom 215 HD – klasikom koji predstavlja kult kod svih ljubitelja autobusa.
Ozbiljniji rad je krenuo u 2011. godini kada je nabavljen prvi troosovinac, MAN Lion’s Top Coach A32, koji se zadržao par godina u floti, da bi bio prodan pa nakratko vraćen u kompaniju prije definitivne prodaje u Brčko. Godinu dana poslije dolaze dvospratna Setra 328 DT i nov Higer KLQ6920Q midibus, koji je u to doba bio prava pojava na cesti. To su bili prvi ozbiljniji koraci prema današnjem imidžu i današnjem obimu posla, a to je organizacija putovanja i saradnja sa dugim turističkim agencijama širom BiH.”, započeo je kratki pregled hronologije svoje kompanije gopodin Vuković.
Iduća obnova voznog parka je bila 2014. godine kada je stigao “Žućo” MAN Lion’s Coach L R08 i to iz kompanije Bočac Tours. On je stigao uslijed povećanog obima posla, a bilo je bitno i da je vozilo spremno odmah za rad, pa je MAN od Bočac tours bio logično rješenje, jer je Bočac tours nadaleko poznat po održavanju svojih vozila. Vozilo je trenutno na prodaju, pošto je zauzet strogi kurs unifikacije flote sa Setra autobusima. Kako smo spomenuli ranije, on ima kapacitet od 56+1+1 sjedišta.
U tom periodu, svi raspoloživi kapaciteti su bili zauzeti i rezervisani na duže periode, pa se 2015. Godine ponovo moralo u šoping. Tada su iz Njemačke stigli sivi Neoplan Tourliner L i plavkasta dvospratna Setra 431 DT. Neoplan se u firmi zadržao do 2019. godine, a Kraljica i dan-danas ponosno gazi kilometre.
To je nekako bila i prelomna godina kada je u pitanju unifikacija flote i odlučeno je da se ide u nabavku samo Setra autobusa. U međuvremenu su flotu napuštali stariji autobusi, posao se širio, a stizali su i novi autobusi i to 2017. godine bež i siva Setra 417 HDH, 2018. godine zlatkasta Setra 417 HDH, a 2019. godine su stigle i prve “petice” i to model 516 HD/2. Za ove autobuse smo imali dogovoreno da uradimo reportažu, međutim vozila su odmah po dolasku krenula sa žestokim radom, tako da bukvalno nismo imali prilike da se nađemo i da ih poslikamo. Zadnja kupovina je bila nedavno i to iz komšiluka, standardno Setra i to modeli 431 DT i 416 HDH. Kako je spomenuto gore, dvospratna Setra ima kapacitet od 83+1+1, dok 416-ka ima kapacitet od 53+1+1.
Nas je odmah i zanimalo pitanje otkud tolika dominacija Setre u voznom parku i zašto odluka da samo ovaj brend bude zastupljen u budućnosti, a gospodin Vuković nam je slikovito odgovorio: “Akcentujući npr. poređenje Setre i Mercedesa, smatram da svaki proizvođač koji pored autobusa pravi i kamione (MAN, Scania, pa i Mercedes koji je iz iste grupacije kao i Setra) imaju neudobne trapove i šasije, prilagođene uslovima rada kamiona. Mislim da su oni proizvođači koji su posvećeni isključivo proizvodnji autobusa mnogo bolji, jer se više poklanja pažnja nekim detaljima koji možda na prvi pogled nisu bitni, ali se kroz dužu ekspolataciju svakako osjete i dođu do izražaja.”
Pored prostora turističke agencije, kompanija posjeduje i savremeno opremljenu radionicu i kompjutersku dijagnostiku za Setrine autobuse te veliki plac za njegu i parking vozila. Još jednu specifičnost ove kompanije predstavlja i turistički vozić. “Sa smanjenjem obima rada u sektoru prevoza i turizma pojavom korona virusa, osmišljen je način kako da kompanija i dalje posluje. Tom načinu su se najviše obradovali oni najmlađi, jer je u pitanju turistički vozić koji kruži Prijedorom. Vožnja vozićem traje 20 minuta, a sve informacije i red vožnje možete dobiti u našoj turističkoj agenciji na adresi ul. Zanatska 45, Prijedor”, objasnio je gospodin Vuković.
Zanimalo nas je da li nedavna nabavka dva vozila znače ulazak u segment redovnih linija, gospodin Mario je rekao da kompanija za sada apsolutno nema u planu ulazak na redovne linije, nego da su svi dugoročni planovi, koliko god oni bili neizvjesni, isključivo na konsolidaciji vanlinijskog prevoza i turizma u zemlji i inostranstvu.
Zanimalo nas je i koja je njihova formula uspjeha, ali smo ostali uskraćeni za taj odgovor i “tajni začin”. Međutim, činjenica je da se njihov rad i zalaganje itekako vidi na terenu, u svim segmentima djelovanja agencije. Ekipa portala BHBus.ba se zahvaljuje na gostoprimstvu, te želi puno uspjeha u radu, a detaljniji pregled voznog parka možete pogledati u galeriji ispod.
Tekst i slike: Marko Šipka