BHBus Info: Zimski uslovi vožnje

Pošto nam je skoro stigla zima, a s obzirom da je od 16.11. obavezna zimska oprema, za ovu sedmicu ćemo napisati nešto više o vožnji u zimskim uslovima. Nepovoljne vremenske prilike zahtjevaju od vozača veću opreznost za volanom, vožnju smanjenom brzinom prilagođenom uslovima na putu, kao i dobru pripremu vozila za zimske uslove vožnje.2Slaba vidljivost, klizav kolovoz i usporen saobraćaj zahtjevaju smirenog i racionalnog vozača. Svakako treba izbjeći vožnju ukoliko ste umorni, neispavani, pod uticajem alkohola, pod nekom terapijom koja može da utiče na smanjenu koncentraciju, da djeluje uspavljujuće i sl. Naravno, vozilo mora biti potpuno tehnički ispravno, a posebno treba provjeriti kočnice, trap, pneumatike, uređaje za osvetljavanje, akumulator, brisače, temperaturu mrznjenja rashladne tečnosti u sistemu za hlađenje vozila, a po potrebi tu tečnost treba zamjeniti.

Pri niskim temperaturama i u uslovima smanjene vidljivosti, treba obezbjediti adekvatno pranje vjetrobranskog stakla, pa zato umjesto vode treba sipati posebnu tečnost za pranje vjetrobranskog stakla koja ne mrzne na niskim temperaturama. Treba provjeriti i ispravnost brisača, kao i grijača zadnjeg vjetrobranskog stakla. Posebno je važno redovno provjeravati stanje pneumatika – u smislu dubine šare, ali je također bitan i pritisak u gumama i on mora da odgovara zahtjevima iz tehničke knjižice proizvođača konkretnog vozila.1Pod zimskom opremom autobusa podrazumijevaju se lanci na pogonskim točkovima ili zimske gume (M+S) postavljene na pogonske točkove, a autobusi i teretna vozila koja zbog tehničkih razloga ne mogu postaviti lance na pogonske točkove moraju imati zimske gume (M+S) na pogonskoj osovini. Nije loše za zimske uslove vožnje ponijeti i lopatu, vreću pijeska, stare deke ili pokrivače, metlicu za čišćenje stakla, sprej protiv zamrzavanja stakla, sprej za bravice, kablove za startovanje, strugalicu za led.

U uslovima snijega i leda na kolovozu savjetujemo izbjegavanje naglih promjena pravca kretanja vozila i nagla kočenja. Kada ima snijega i leda po putu, najbolje je voziti pod malim gasom i u nižem stepenu prenosa. Najbitnije je da se ne prave nagli pokreti volanom ili kočnicom, ako je potrebno smanjiti brzinu, treba kočiti motorom, pažljivo, da se vozilo ne zanese. U tim trenucima treba zaboraviti na nožnu kočnicu.

Prilikom vožnje po dubokom snijegu, treba upravljač držati pravo da prednji i zadnji točkovi imaju isti pravac kretanja. Ako vozilo “šlajfuje” treba pokušati kretanje unazad, a ako to ne uspije onda pod točkove treba staviti pijesak, granje, krpe i sl.

Zapamtite, niste sami u saobraćaju. Mislite i na druge. Pridržavajte se propisa, ograničenja i preporuka!

Share your love
Semir Sadiković
Semir Sadiković
Articles: 63