Sve na jednom mjestu o autobusima, prevoznicima i linijama
BHBus Info: U prvom kvartalu u BiH stigao 101 autobus
Agencija za identifikacione dokumente, evidenciju i razmjenu podataka BiH – IDDEEA, objavljuje redovno i detaljno podatke o vozilima koja su prvi put registrovana u BiH. Nakon što smo prošlu godinu kompletno ispratili, tu praksu nastavljamo i ove, tačnije za prvi kvartal godine (januar-mart).
JANUAR
U periodu 01.01 – 31.01.2017. u BiH je stiglo 26 autobusa. Najviše vozila je stiglo u Tuzlu – 13, a od ostalih se izdvajaju Travnik i Banja Luka sa po dva vozila. Od 26 vozila, čak pola njih (13) su nosili znak MAN, dok je još bilo pet Mercedesa te tri Neoplana. Od ukupnog broja pristiglih vozila čak njih 15 ima motore sa Euro 3 normom, a raduje podatak da je vozila sa Euro 5 motorom bilo ukupno devet. Dok je sa Euro 4 i Euro 6 motorom ubilježeno po jedno vozilo. Ovo znači da su u BiH stizali autobusi koji imaju godinu proizvodnje od 2001. do 2016. godine.
FEBRUAR
U periodu 01.02 – 28.02.2017 zabilježen je porast uvoza vozila u BiH, pa je stiglo 34 autobusa. Ponovo je prednjačila Tuzla, sa vozilima na CNG pogon i to njih 12. Značajan rezultat su još zabilježili i Banja Luka sa pet vozila te Čitluk i Bijeljinu sa po tri vozila. Najbrojniji su bili Mercedes autobusi kojih je stiglo 11. MANovi su zabilježili pad u odnosu na prošli mjesec, pa je tako u februaru stiglo osam vozila, a značajna je bila i Setra sa sa sedam vozila. Što se tiče Euro normi, februar je bio sličan januaru, što znači da je ponovo Euro 3 preovladavao i to ovaj put u omjeru 15/34. Ponovo je bilo prilično dosta vozla sa Euro 5 motorima, tačnije devet njih, dok je vozila sa Euro 4 i Euro 6 normom bilo po pet. Ovo znači da su u BiH stizali autobusi koji imaju godinu proizvodnje od 2002. do 2017. godine.
MART
Period 01.03 – 31.03.2017 obilježile su intenzivne pripreme za nadolazeću turističku sezonu, pa je zbog toga stiglo čak 41 vozilo. Mart je bio prilično ravnopravan mjesec, pa su tako u Banja Luku i Sarajevo stigla po četiri vozila, a u Mostar i Bosansku Gradišku po tri. Mercedes je ponovo zabilježio odličan rezultat, jer je stiglo 12 vozila sa trokrakom zvijezdom. Daimlerov potpuno uspjeh upotpunila su Setra vozila i to njih devet. Pomalo iznenađujuće treće mjesto je zauzeo Isuzu sa pet vozila. Zanimljivo je da u martu zabilježen i prvi registrovani Berkhof autobus. Od 41 vozila, njih 19 ima Euro 3 normu, dok Euro 4 i Euro 5 ima po osam vozila. Značajno je spomenuti da je bilo i pet vozila sa Euro 6 normom, a zanimljivo je da je prijavljeno i čak jedno vozilo sa Euro 2 motorom?! Starosna dob vozila je bila od 1995. do 2017. godine.
Gledajući rezultate, vidno se ističu Tuzla i Banja Luka kao dva glavna autobuska centra gdje dolazi najviše vozila. To i ne čudi s obzirom da ova dva grada imaju najbolje organizovan gradski i prigradski prevoz. Bosanskohercegovački prevoznici su se pri kupovini uglavnom orjentisali na već poznate i provjerene evropske proizvođače. Van toga zabilježena je i kupovina jendog novog HIGERa koji je stigao u Derventu. Nažalost, ako pogledamo stanje sa Euro normama, najniža dozvoljena – Euro 3, ubjedljivo preovladava i to je nešto za razmisliti. Također, podaci o Euro 6 vozilima su uglavnom manja vozila, pa se nadamo da će tokom godine biti i veći broj vozila sa Euro 6 motorima i da će se uglavnom raditi o velikim, standardnim autobusima.
Mi svakako pratimo i dalje situaciju, a novo zbrajanje i analizu ćemo raditi u julu, kada ćemo imati novi tromjesečni izvještaj te polugodišnji izvještaj. Do tada pogledajte zbirnu statistiku za prva tri mjeseca kao i slike od nekih vozila koja su stigla
GRADOVI
PROIZVOĐAČI
EURO NORMA
STAROSNA STRUKTURA