BHBus Info: Savjeti za vožnju po magli

Magla je najgora noćna mora svih vozača, a proteklih sedmica je magla postala svakodnevnica u Bosni i Hercegovini. Pojava koja nas doslovno oslijepi i, koliko god bili iskusni za upravljačem, jednostavno, kada se spusti na put, sa njom je najteža borba. Magla u meteorologiji predstavlja pojavu u prizemnom sloju toposfere, ustvari to je oblak koji čine vodene kapljice ili ledeni kristali koji su toliko sitni i lagani da mogu lebdeti u vazduhu. Magla se najčešće spušta rano ujutru i predveče. Kako je zima stigla i kalendarski, sada je pravo vrijeme da se prisjetimo, ili saznamo nešto novo, kada je riječ o ponašanju u vožnji po magli.1Magla bi se mogla podijeliti na ove kategorije:
Vrlo gusta – vidljivost do 50 metara
Gusta – od 50 do 200 metara
Umjereno gusta – 200 do 500 metara
Rijetka – 500 do 1000 metara

Kako voziti
Pravilo za vožnje u magli je: „Voziti sporije i držati veći razmak od vozila ispred“. Što su uslovi vidljivosti manji – brzina vožnje treba biti manja. Većim razmakom od vozila ispred (ako ga uopšte vidite u magli) osiguravate sebi više vremena za reagovanje i poduzimanje odgovarajućih radnji. Usporite i prilagodite brzinu uslovima na cesti. Što brže vozite, imate manje vremena za reakciju na neočekivane situacije. Brzina vašeg vozila mora biti takva da vozilo možete u potpunosti zaustaviti unutar prostora (dužine) vaše vidljivosti. Vožnja kroz maglu mora biti spora, a vi strpljivi.3Trebate imati uključena kratka svjetla, maglenke (prednja svjetla za maglu), ako su ugrađena na vozilu i uključeno zadnje svjetlo za maglu. Pri tome pazite da zadnjim svjetlom za maglu ne ometate vozače u koloni iza, odnosno ugasite stražnje svjetlo čim vas neko vozilo sustigne, pogotovo u gradskim uslovima vožnje, da ne biste zaslijepili vozača iza.

Vožnja po magli iziskuje posebnu razinu pozornosti/opreza. I ne sam to, imajte stalno na pameti da vožnja u ovakvim uslovima povećava ne samo zamor vida i umor vozača, već i stres, što može dovesti do pogrešne odluke i reakcije za vrijeme vožnje. Zamor i stres vrlo često dovode do pada pažnje prilikom vožnje te saobraćajnih nesreća.Za vožnje u gustoj magli brzina ne bi trebala biti veća od 30 km na sat. Držite se više desno. Izbjegavajte nagla kočenja. Ne pretičite druga vozila. Za vrlo guste magle radi orijentacije gledajte desnu rubnu crtu ceste. Mnogi vozači po magli prate središnju liniju na cesti što je i te kako opasno, posebno ako je put dvosmjeran. Po magli, i ukoliko je desna strana ceste obilježena sabraćajnom linijom, najbolji savjet je da se držite upravo te linije, odnosno da vam ona bude vodilja kako biste izbjegli vozila iz suprotnog pravca, ali i svetla koja mogu da vas zaslijepiti.

Kada je vrlo hladno i nastupi magla, računajte na to da se ona lako i, što je još opasnije, vrlo brzo može da zaledi cestu. Tako u samo jednom trenutku podloga može postati vrlo klizava. Zato bez naglih i ishitrenih reakcija.

Ukoliko je magla toliko gusta, ili jednostavno vi zaista ne vidite kuda se krećete, najpametnije je da parkirate vozilo sa strane na putu i naravno uključite sva četiri žmigavca kako bi vas drugi učesnici u saobraćaju primjetili. Takođe, mnogi vozači po gustoj magli i voze sa četiri migavca da bi bili uočljiviji.

Ako niste sigurni koji je razmak siguran u odnosu na to koliko se brzo krećete, evo nekih osnovnih smjernica:
Brzina: 50km/h, razmak – 50 metara
Brzina: 60km/h, razmak – 75 metara
Brzina: 80km/h, razmak – 100 merara

Sigurna vožnja po magli:
– Uključite kratka svjetla i svjetla za maglu.
– Poštujte ograničenje brzine i nemojte preticati.
– Po gustoj magli vozite sporije.
– Predvidite dovoljno vremena za reakciju u slučaju naglog kočenja držeći razmak od vozila ispred vas.

Share your love
Adnan Omerhodzic
Adnan Omerhodzic
Articles: 1933