BHBus Info: Drugi kvartal u BiH sa čak 147 autobusa!

Agencija za identifikacione dokumente, evidenciju i razmjenu podataka BiH (IDDEEA), objavljuje redovno i detaljno podatke o vozilima koja su prvi put registrovana u BiH. Ekipa Portala BHBus je izdvojila sve autobuse koji su prvi put registrovani u BiH za drugi kvartal 2018. godine tj. period april – juli, pa smo se kao i uvijek malo poigrali sa statistikom. Veliki broj ovih autobusa smo i sami popratili što informacijama što slikama na forumu u temi Prinove u firmama, kao i člancima koje ste imali prilike čitati na našem portalu.

APRIL
U periodu 01.04 – 30.04.2018. u BiH je stiglo 46 vozila. Gradovi koji se ističu sa prinovama si bili Tuzla sa 10 vozila, Sarajevo sa četiri i Zenica sa tri vozila. Među proizvođačima za mjesec april je izdominirao MAN sa ukupno 17 vozila, dok su dobre rezultate zabilježili Mercedes, Setra i Temsa sa po četiri vozila. Očekivano, najviše vozila ima motore sa Euro 3 normom – njih 18, Euro 4 ima četiri vozila, vozila sa Euro 5/EEV motorima je bilo 15, a sa Euro 6 devet, što i nije loše. Ovo znači da su u BiH stizali autobusi koji imaju godinu proizvodnje od 2001. do 2018. godine, a dominiraju vozila sa godinom proizvodnje 2005. i 2018. što je svakako za pohvalu. Januar je obilježila isporuka deset novih vozila od čega se ističe isporuka prva dva MAN Lion's Coacha najnovije generacije u Bosni u Hercegovinu.

MAJ
U periodu 01.05 – 28.05.2018. nastavio se trend rasta uvoza vozila pa je registrovano ukupno 50 vozila, što je izjednačen rezultat maja iz 2017. godine. Najviše vozila je registrovano u Tuzli – čak 15, dok od ostalih vrijedi spomenuti  Sarajevo sa osam i Banja Luku sa pet vozila. Iznenađujuće, u segmentu proizvođača, u maju nije dominirao niko iz “velike četvorke” pošto je prvo mjesto zauzeo Otokar sa 16 vozila. Drugo mjesto je zauzeo Mercedes sa 13, a treće mjesto MAN sa pet vozila. Što se tiče Euro normi, tokom maja su zabilježena dva vozila sa Euro 2 motorom, zbog vanrednih okolnosti u GRASu i početka donacije iz Istanbula. Vozila sa Euro 3 motorom je stiglo 17, sa Euro 4 njih pet, Euro 5/EEV šest, dok je sa Euro 6 motorom bilo čak 19 vozila, što je rezultat koji se rijetko viđa. Ovo znači da su u BiH stizali autobusi koji imaju godinu proizvodnje od 1997. do 2018. godine. Februar je obilježila isporuka čak 19 novih vozila, od čega se ističu flotna registracija Otokar u GiPS Tuzla te isporuka novog MAN Lion's Coach autobusa kompaniji Farre tours. Ova isporuka dobija na značaju ako se uzme u obzir činjenica da niti jedna kompanija u prethodnih 20 godina nije kupila novo 12-metarsko vozilo, a da se bavila samo vanlinijskim prijevozom.

JUNI
Period 01.06 – 30.06.2018 obilježio je početak ljetne sezone, pa je tako u ovom periodu stiglo 51 vozilo, čime se zaokružio pozitivan rast. Isto vrijeme prije dvije godine je obilježio pad uvoza vozila (predstavljeno po mjesecima 39-28-20), dok je prošle godine zabilježen kvartalni rekord po broju uveženih vozila – čak 116, ali uz turbulencije (po mjesecima 37-50-29). Sarajevo je bio grad sa najviše novoregistrovanih vozila – njih 15, dok su Banovići pratili sa 10. Zavidan rezultat su postigli još Mostar sa pet te Konjic sa tri vozila. Mercedes je zabilježio odličan rezultat, jer je stiglo 18 vozila sa trokrakom zvijezdom. Od ostalih se izdvaja izjednačen rezultat MANa i Otokara sa po 11 vozila. Dakle, od 51 vozila, njih 13 ima Euro 3 normu, dok Euro 4 ima sedam, Euro 5/EEV svega pet, a Euro 6 čak 13. Ovo je jedan od rijetkih slučajeva kada imamo izjednačen broj vozila sa Euro 3 i Euro 6 motorima. Statistiku su malo pokvarili autobusi koji su bili donacije iz Turske za GRAS sa Euro 2 motorima, a njih je također bilo 13. Ovo znači da se raspon vozila pristiglih u BiH u pogledu godina proizvodnje kretao od 1997. do 2018. Tokom juna registrovano je 14 potpuno novih vozila, a juni je obilježio Otokar sa flotnom registracijom vozila u kompaniji Litvatrans iz Banovića te isporukom prvog modela Sultan LF najnovije generacije u kompaniju Mostar bus.

Drugi kvartal 2018. godine je potukao sve dosadašnje rekorde otkad pratimo ovu statistiku, pošto je u ovom periodu ukupno stiglo 147 vozila. Dosadašnji pokazatelji jasno govore da je drugi kvartal prilično najbolji kada je kupovina autobusa u pitanju i da se zadnje dvije godine drugi kvartal sve više i više povećava po broju uvezenih vozila (2016 – 87, 2017 – 116). Razlog tome svakako možemo tražiti u činjenici da i bh. prevoznici sve više počinju da strateški planiraju i da se kvalitetno i na vrijeme pripremaju za nadolazeću ljetnu sezonu. Svakako raduje činjenica da je sve više planskog kupovanja kao i flotnih nabavki, a sve manje improvizacija. Broj autobusa bi bio i veći da se ostvario “faktor FlixBus”, koji nažalost izgleda nije dao očekivan boom u BiH, tako da dva prevoznika koja obavljaju kooperaciju sa FlixBusom nisu nabavljali vozila, a ni jedan novi prevoznik nije uključen u “zelenu mrežu”. Također, vrijedi istaći i da turska donacija 15 vozila GRASu bila mač sa dvije oštrice pošto je značajno poboljšala ukupan broj vozila, ali je to znači i 15 vozila sa Euro 2 motorima što dugoročno nije dobro. Ipak raduje činjenica da su počeli stizati prvi MANovi najnovije generacije, kao i činjenica da Otokar značajno širi svoj udio na tržištu autobusa u BiH. Idući kvartal će biti period kada se dešavaju sporadične nabavke turističkih vozila, a više se radi na kupovini vozila za linije i đake, pošto kreće đačka i studentska godina. Ipak, za idući kvartal predviđamo nešto manji broj vozila, jer ovo će biti teško dostići.

Evo i kako to II kvartal ove godine izgleda procentualno po kategorijama:

Mi svakako pratimo i dalje situaciju, a novo zbrajanje i analizu ćemo raditi u julu, kada ćemo imati novi tromjesečni izvještaj te polugodišnji izvještaj. Do tada uživajte u fotogaleriji samo dijela vozila koja su stigla u periodu april – juni:

 

Share your love
Adnan Omerhodzic
Adnan Omerhodzic
Articles: 1842