Sve na jednom mjestu o autobusima, prevoznicima i linijama
Scania autobusi na pogon etanolom iz ostataka vina
Kada je spektakularan most, koji je dug 3,2 kilometra i koji povezuje La Rochelle i Ile de Ré otvoren za saobraćaj 1988. godine, život na ovom historijskom ostrvu na zapadnoj obali Francuske doživio je radikalnu promjenu. Turisti iz bližih, ali i daljih dijelova Fracuske te ostatka Evrope su se okupili u Ile de Ré, pohodeći uske puteve i uzrokujući da 18.000 stanovnika tokom cijele godine poraste na 135.000 u špici sezone.
Suočavajući se sa neodrživom situacijom sa tri miliona automobila koji prelaze most svake godine, ostrvo je krenulo u dalekosežni program da se uspostavi kao područje sa niskom emisijom ugljika. Sredstva za čistu energiju i transport, kao i održavanje močvarnih staništa i zaštitu ekosistema obezbjeđuju se kroz “ekotaksu”, koja donosi polovinu godišnjeg prihoda od 14 miliona eura od prihoda mostarine na ostrvu: vozači plaćaju osam eura zimi i dva puta više ljeti da pređu most. “Želimo ohrabriti posjetioce da dođu autobusom i da uživaju na našem ostrvu”, objašnjava Lionel Quillet, predsjednik Federacije općina Ile de Ré.
“A jasan cilj od samog početka bio je da naš javni prevoz mora biti što je moguće čišći.”U potrazi za alternativama, osim električnih autobusa, opštine francuskog ostrva Ile de Ré pronašle su rješenje za svoje potrebe bukvalno iza ugla. Scania Interlink autobusi su sada pogonjeni etanolom iz vinskih ostataka lokalnih proizvođača. “Ova usluga je rezultat snažne spremnosti regije Nouvelle-Aquitaine da usvoji održivu mobilnost, koja je razvijena lokalno sa Scania, proizvođačem etanola Raisinor i Transdev”, kazao je Thierry Mallet, predsjednik i izvršni direktor Transdev, kompanije koja upravlja autobusima. “Sada imamo održiviji način kretanja i budući da su bicikli ovdje prioritet na Ile de Ré, imamo vrlo lijepu kombinaciju između autobusa i bicikala.”
A sa 121 kilometrom biciklističkih staza, opštine ohrabruju turiste da pedalaju. Poželjno je da posjetioci ostave svoje automobile na kopnu ili parkirane na ostrvu, a Scania Interlink ima dovoljno prtljažnog prostora za nošenje bicikala. “Ideja je da kada ljudi dođu na bicikl da istraže ostrvo”, objašnjava Quillet. “Trebalo bi biti nula poticaja za putovanje automobilom.”
Pored novih autobusa na etanol, region Nouvelle-Aquitaine je takođe pionir električnih autobusa i ispituje opcije autonomnih autobusa. “Naručili smo flotu od 5000 novih autobusa kako bismo ubrzali prelaz na obnovljivu energiju u našem regionu”, kaže Renaud Lagrave, potpredsjednik regionalne vlasti Nouvelle-Aquitaine, te dodaje: “Tada su vlade bile opterećene diskusijama o smanjenju emisije ugljika na nizu konferencija. Mi smo vjerovali da je neophodno – u stvari, dužnost – da zapravo počnemo da pravimo tranziciju. Zato smo izabrali ovo rješenje za najveću liniju regiona u smislu broja putnika i praktično testirali alternativu sa etanolom.
“Za francuski Transdev, jednu od najvećih svjetskih kompanija za javni prevoz u 20 zemalja na pet kontinenata, autobuska linija broj 3 između La Rochelle i Ile de Ré će biti izložbeni salon za etanol. “Ovom uslugom očekujemo nešto što možemo pokazati Francuskoj i ostatku svijeta”, objašnjava Thierry Mallet. “To je lokalni projekat, ali je i referenca za ono što možemo uraditi sa etanolom, kako se njime može upravljati, koji su troškovi i koje su koristi od ovog rješenja.”