Sedam vozila stiglo u flotu Centrotransa

U proteklom periodu kompanija Centrotrans je značajno pojačala svoj vozni park sa nabavkom sedam vozila, od čega je šest novih. Nova vozila koja su stigla u vozni park su zglobni Neoplan Centroliner Evolution, pet novih gradskih Isuzu Novociti i kao kruna u ovoj turi nabavke – dvospratni drumski kruzer Ayats Eclipse.

Novopristigli Neoplan Centroliner predstavlja posljednju generaciju gradskih autobusa pod značkom Neoplan, pa zbog toga nosi i oznako Evolution, a vrijedi istaći da je ovaj Neoplan i prvi zglobni ove serije u BiH. Isporučeno vozilo je 2004. godina i ima pređenih oko 470.000 kilometara. Motor mu ispunjava Euro 3 standarde i daje ukupno 310 KS u paru sa automatskim mjenjačem. Vozilo je dugo čak 18,7 metara i ima ukupan kapacitet od skoro 160 putnika. Vozilo ima prigradska sjedišta i vjerovatno će raditi linije za Kakanj. Vozilo ima troja dvokrilna vrata, a na drugim se nalazi i rampa za korisnike invalidskih i dječijih kolica. Interesantno je da vozilo ima i dvije kamere u vozilu koje će povećati sigurnost putnika. Vozilo je još opremljeno sa sistemima grijanja, klima uređajem te linijskim displejima.

Povećana aktivnost u gradskom prevozu u Kantonu Sarajevu dovela je do proširenja kapaciteta i u tom dijelu kompanije. Nove linije su značile i nova vozila, a pošto se radi uglavnom o brdskim linijama, izbor je ponovo pao na već dokazani model Isuzu Novociti. Ovaj put je stiglo pet vozilo i pokreće ih Euro 6 motor, snage 190 konjskih snaga i ručni mjenjač sa šest brzina. Ukupni kapacitet autobusa je 25 mjesta za sjedenje i još 16 mjesta za stajanje. Od ostalih značajki u svakom slučaju vrijedi spomenuti i četiri unutrašnje kamere koje prate prednja vrata, zadnja vrata te šta se dešava ispred i iza vozila. Na ovaj način će putnici imati veći stepen zaštite kao i sam vozač te vozilo. Također još jedna novina na ovoj generaciji su prednji i bočni displeji za linije. Sva vozila su opremljena sa sistemom klime i grijanja te ručnom rampom za olakšan pristup vozilu osobama u invalidskim kolicima i sa dječijim kolicima. Novociti modeli su odličan izbor za gradski saobraćaj, a kompanija Centrotrans ih u svom voznom parku ima skoro 25 u dvije generacije.

Kao što smo spomenuli, u kompaniju je stigao i još jedan Ayats Eclipse, u Centrotransu popularno nazvan “drumski kruzer”. Inače, ovo je peti Ayats u Centrotransu i treći model Eclipse. Vozilo ima dužinu od 14,2 metra i kapacitet od 79 putnika. Pokreće ga snažni MAN motor od 500 KS sa Efficient Roll funkcijom koji ispunjava Euro 6 standarde. Vozilo je opremljeno svim sigurnosnim sistemima nove generacije, a tu su i dodatne kamere na vanjskom dijelu, ali i unutrašnjosti vozila sa opcijom uživog praćenja kod vozača. U atraktivni vanjski izgled odlično su se uklopile i aluminijske Alcoa Druga Bright felge.

U unutrašnjosti će putnici tokom putovanja moći uživati u Actia audio/video opremu koja uključuje radio/CD/MP3/DVD player, pojačalo te USB priključke uz dva mikrofona. Na donjem spratu nalaze se četiri manja LCD monitora, dok se na gornjem spratu nalazi čak šest monitora – dva velika glavna od 19 inča i četiri manja. Sjedišta u Ayatsu su ISRI Ega Relax, tako da komfora sigurno neće faliti. Putnicima će na raspolaganju biti još i Thermobus sistem klime i grijanja, USB priključak na svakom sjedištu uz 220 V utičnice, dva stola na donjem spratu, toalet, kuhinja sa dva kafe aparata i dva frižidera.

Iskoristili smo i priliku da porazgovaramo sa gospođicom aAidom Prolaz iz Press službe Centrotransa o najnovijem i najvećem članu Centrotrans porodice – Ayats Eclipse.

Zbog čega je nabavljen dvospratni autobus u doba kada većina prijevoznika izjavljuje da je broj putnika na redovnim linijama u padu?
Kao što je bilo i najavljeno, kompanija Centrotrans i u 2019. godini nastavlja sa kupovinom novih autobusa kako za prigradsko gradski tako i za međugradski saobraćaj. Naime, poslovna politika kompanije Centrotrans je kontinuirana kupovina novih autobusa i modernizacija voznog parka. Jedan od tih autobusa je svakako i novi autobus Ayats  Eclipse koji je nabavljen prvenstveno za međunarodni i vanlinijski saobraćaj. Prema trenutnim potrebama Službe saobraćaja pored turističkih vožnji autobus će biti angažovan na linijama u pravcu Njemačke, a u skladu sa brojem putnika.

Zbog čega je ponovo izbor pao na proizvođača Ayats i kako to da je vozilo pristiglo u, za vas, nekarakterističnoj šemi bojanja?
Odabir Ayatsa je svakako rezultat dobrog iskustva kada su u pitanju spratni autobusi. Prvi autobus Ayats tzv. Dumski kruzer nabavljen u augustu 2011. godine pokazao se kao veoma dobra investicija. Svojim tehničkim karakteristikama, opremom, ali i upečatljivim vizuelnim izgledom ovaj autobus ispunio je sva očekivanja i bio dobro prihvaćen od strane putnika. Zbog svega navedenog Uprava društva donijela je odluku o nabavci još jednog ovakvog vozila. Obzirom da su naši autobusi brendirani u skladu sa standardima koji su usvojeni od strane Centrotransa odlučeno je da se autobus brendira prema potrebama linije na kojoj će saobraćati i u režiji Centroprinta, odnosno Centrotransove štamparije.

Možemo li očekivati još prinova u vašoj kompaniji i u kojim segmentima?
Ovo svakako nisu jedini autobusi koji će biti kupljeni u 2019. godini. U narednom periodu planirana je kupovina pet najsavremenijih turističkih autobusa, sa investicijom od 3,2 miliona KM. Ako posmatramo prethodnih šest mjeseci, zbog povećanih potreba i uspostavom novih linija, Centrotrans je u kupovinu novih vozila investirao oko 3 miliona KM za kupovinu 15 minibusa. Modernizacija voznog parka Centrotransa se nastavlja u 2019. godini tako da ćemo imati još razloga za razgovora – završila je razgovor za Portal BHBus.ba gospođica Prolaz.

Ekipa portala BHBus.ba kompaniji Centrotrans Sarajevo želi puno sreće i uspješno pređenih kilometara te prevezenih putnika sa novim vozilima!

Share your love
Adnan Omerhodzic
Adnan Omerhodzic
Articles: 1927