Cijene autobuskih karti u rukama države

Situacija na lokalnom i globalnom tržištu nafte i naftnih derivata je burna. S jedne strane, nafta stalno pojeftinjuje na svjetskom tržištu, dok istovremeno bosanskohercegovačke vlasti najavljuju uvođenje novih akciza na maloprodajnu cijena goriva.

2i8zrc1

Da li će prevoz robe i putnika pojeftiniti, poskupiti ili ostati na istoj cijeni po principu “dobiješ na mostu (jeftinijoj cijeni na svjetskom tržištu), izgubiš na ćupriji (akcizama)”?Odgovore na ova pitanja potražili smo u kompaniji Centrotrans Eurolines. Kada je riječ o pojeftinjenju nafte na svjetskom tržištu, iz Centrotransa podsjećaju da su tokom prošle godine više puta spuštali cijene autobuskog prevoza, ali naglašavaju: “Do sniženja nije došlo u Kantonu Sarajevo iz razloga što se više od godinu dana čeka odobrenje Ministarstva za saobraćaj Kantona Sarajavo”, kažu iz Centrotransa.

A kada je riječ o najavljenom povećanju akciza na gorivo i utjecaju na krajnje korisnike usluga, u Centrotransu imaju jasan stav. “Ovo je novi namet za privredne subjekte koji može prouzrokovati povećanje cijena velikog broja usluga i proizvoda. Centrotrans Eurolines i ostali prevoznici koji se bave prevozom putnika u Bosni i Hercegovini smatraju kako je potrebno donijeti odluku da se iz akcize za autoputeve izuzmu utrošci goriva ostvareni prevozom u Javnom gradsko/prigradskom saobraćaju. Razloga za ovakvu odluku je više, a jedan od najvažnijih je da gradsko-prigradski prevoz koriste socijalno ugrožene kategorije (nezaposleni, penzioneri, studenti, učenici) pa bi uvođenje ove akcize predstavljalo dodatni namet i za njih.”

Drugim riječima, sve je u rukama vlasti. Po kojoj cijeni ćemo voziti, ili će nas drugi voziti, zavisi od nameta i akciza države. Trenutno državni nameti (PDV i trošarine) učestvuju s oko 60 procenata u cijeni jednog litra goriva. Bh. vlastima je to malo…

izvor: Radio Sarajevo

Share your love
Adnan Omerhodzic
Adnan Omerhodzic
Articles: 1842