Sve na jednom mjestu o autobusima, prevoznicima i linijama
10 miliona električnih kilometara na tahografima Solaris električnih autobusa
Do kraja 2018. godine udaljenost koju su zajedno prešli električni autobusi Solarisa premašila je 10 miliona kilometara. Svaki iskusni kilometar omogućio je, jedva deceniju nakon premijere, Urbino electric, koji je sada u serijskoj proizvodnji, da ponudi iste operativne mogućnosti kao dizel autobusi, bez oslobađanja štetnih emisija izduvnih gasova, i tako ostaje najučinkovitiji autobus za dobrobit okoliša.
Međutim, Solarisova avantura elektromobilnosti počela je i prije električnog Urbino modela – sa prvim Solaris Trollino trolejbusom. Evolucija električnih pogona od trolejbusa, preko hibrida do isključivo pogona na baterije, donijela je proizvođaču priznanje od stručnjaka iz automobilske industrije i nagradu Bus of the Year 2017.
Do sada je Solaris isporučio ili primio narudžbu za skoro 400 električnih vozila, a u 2017. godini zauzeo je prvo mjesto u Evropi u tom pogledu, uzevši tržišni udio od 18%. Nekoliko stotina električnih Urbina trenutno vozi na putevima u 16 država i 38 evropskih gradova. Vozila su izuzetno dobra, kako u hladnoj Skandinaviji, tako i u osunčanoj Barceloni. Pravi rekorder u pogledu kilometraže je 12-metarski električni autobus koji se koristi u poljskom gradu Jaworzno, sa skoro 250.000 kilometara na satu. Pojedina vozila, koja imaju i pantograf radi jednostavnijeg i bržeg punjenja, ponekad prelaze i do 12.000 kilometara u jednom mjesecu.
Otkako je potpisao svoj prvi ugovor 2012. godine, Solaris neprekidno radi na tehnologijama za svoje električne autobuse. Proizvodni asortiman kompanije značajno se proširio, s obzirom na ponuđenu dužinu vozila, kapacitet baterije i načine punjenja, tipove pogonskih linija, kao i sisteme za grijanje i klimatizaciju. Štaviše, Solaris svojim klijentima nudi sveobuhvatne usluge upravljanja investicijama koje ne pokrivaju samo nabavku autobusa i sistema punjenja, već i osiguravaju pripremu instalacija uključujući građevinske radove. Nadalje, inženjeri iz Ureda za istraživanje i razvoj (BBiR) u Solarisu osmislili su sistem daljinske dijagnostike za električne autobuse, pod nazivom eSConnect, koji će omogućiti povećanje mogućnosti pogona i servisiranja električnog Urbino modela, zahvaljujući značajnoj količini podaka prikupljenih tokom vožnje u gradskom saobraćaju.
Iako je sama tehnologija električnog pogona već dobro poznata, za mnoge gradove i operatore javnog prevoza to je još uvijek novo i napredno rješenje. U pokušaju da pomogne klijentima da se pripreme za elektrifikaciju putničkog transporta, Solaris nudi da sprovede individualne studije izvodljivosti, na zahtjev klijenta. Takva analiza omogućava pronalaženje optimalnih rješenja u pogledu infrastrukture i opreme vozila za određeni grad i za određene autobuske linije. Potrebe se mogu značajno razlikovati, u zavisnosti od vanjske temperature grada, ali i od prosječne brzine, broja zaustavljanja na ruti autobusa, popunjenosti autobusa ili topografije područja.
Iskustvo stečeno na putovanjima svakog Urbino električnog autobusa je omogućilo firmi da osmisli serijski proizvedeni autobus koji može zamijeniti dizelsko vozilo u gradskom saobraćaju. Tu su i zakoni tržišta na kojima vozila sa alternativnim motornim pogonima imaju sve veći udio, a to se posebno odnosi na gradske autobuse. Ekspertske prognoze ukazuju da će 2030. godine u skoro polovini svih novih autobusa u Evropi biti ugrađeni električni pogoni, dok će dizelski motori biti instalirani u samo 7% tih autobusa. O sličnoj analizi Njemačke u 2030. godini smo već ranije pisali. Električni autobusi su mnogo ekonomičniji u upotrebi, oni su bez buke i emisija, a ta vozila, prema Solarisu, predstavljaju budućnost gradskog saobraćaja, zbog čega proizvođač stalno pojačava taj segment proizvodnje.