Čišća, lakša i sa još jeftinijim održavanjem – Nova VDL Futura

Share your love

VDL Bus & Coach predstavio je novu generaciju VDL Futura modela koji je opremljen novim pogonom. Pri tome je VDL preduzeo sljedeći korak ka poboljšanju ekonomičnosti potrošnje goriva i smanjenju troškova održavanja. Za novu pogonsku liniju VDL Bus & Coach se ponovo opredijelio za kvalitetne i provjerene komponente DAF i ZF.Kombinacija novih DAF MX motora sa ZF mjenjačima donosi tiši i ekonomičniji autobus koji doprinosi daljem smanjenju ukupnih troškova vlasništva (TCO – Total Cost of Ownership). Jedinstvene varijante Futura modela opremljene su DAF MX-11 motorom, dostupnim uz različite snage. Motor je uparen sa automatskim ručnim mjenjačem ZF Traxon kao standardnom, a potpuno automatski ZF Ecolife je dostupan kao opcija. Dvospratna Futura dolazi sa MX-13 motorom u kombinaciji sa ZF Traxon menjačem kao standardom. Nova opcija za ovu varijantu je kombinacija DAF MX-11 motora i potpuno automatskog ZF Ecolife mjenjača. Ova kombinacija je idealna za linijske usluge i regionalni transport, kao i za pružanje međugradskih prevoza.

Pogon nove generacije ima pozitivan uticaj na troškove popravke i održavanja. Između ostalog, intervali održavanja MX-11 i MX-13 su povećani na 100.000 km. Vozila koja godišnje prelaze dosta kilometara imaju mogućnost intervala mjenjanja ulja do 200.000 km. Postavka motora je uređena za veću efikasnost i samim tim i bolju pristupačnost. To servisne usluge čini još lakšim, bržim i jednostavnijim.

Najveći napor je stavljen na izvlačenje maksimalne energije iz svake kapi goriva. Unutrašnje trenje u DAF MX motorima smanjeno je korištenjem novih tehnologija. Blok motora, hlađenje, dovod vazduha, ležajevi i klipovi su potpuno redizajnirani, a stepen kompresije je povećan. Novi, efikasniji turbo pruža veći obrtni momenat. Ovo štedi gorivo i smanjuje potrošnost i habanje samih komponenti.Sa uvođenjem novih MX motora, povećana snaga i poboljšana potrošnja goriva idu ruku pod ruku. Proces sagorijevanja je detaljno proučavan, a DAF je uspio dobiti maksimalnu snagu na samo 900 obrtaja u minuti (rpm). Kombinacija 12 zupčanika ZF Traxona i nove redukcije zadnje osovine u omjeru 1:2.71 rezultira smanjenjem broja obrtaja motora do 100 o/min pri brzini od 100 km/h. Ove mjere doprinijele su poboljšanju efikasnosti goriva od 3%.

Optimalna pogonska jedinica je dostupna za svaku vrstu usluge. Tako je standardna VDL Futura dvoosovinski model opremljen DAF MX-11 motorom sa 370 KS i 1.900 Nm. U poređenju sa prethodnom generacijom, ovaj motor daje ogroman rast obrtnog momenta od 300 Nm i stoga nudi adekvatnu rezervu snage čak i za strožije uslove. Opcionalno za ovaj model je DAF MX-11 motor sa 410 KS i 2.100 Nm, a ovaj motor je standard za troosovinsku izvedbu Future. Za ovu varijantu, maksimalni obrtni momenat je već dostupan od 900 do 1.100 o/min. Također, dostupan je i MX-11 sa 450 KS i 2.300 Nm. Ova verzija je posebno pogodna za rad gde je potrebna dodatna snaga, kao što je vožnja u planinama. Futura FDD2 dvospratni model je standardni sa MX-13 motorom snage 530 KS i 2.600 Nm, te stoga nudi bogat kapacitet. Novina za dvospratni model je i što se sada isporučuje sa MX-11 motorom od 450 KS u kombinaciji sa potpuno automatskim ZF Ecolife mjenjačem.

Poznati ZF AS Tronic mjenjač se povlači iz upotrebe i nasljeđuje ga ZF Traxon. Najnoviji automatizovani ručni mjenjač doprinosi smanjenju potrošnje goriva, ima nove funkcionalnosti i širok opseg raspoređivanja. Ovo je revolucionarni sistem mjenjača kada su u pitanju performanse, uštede, ekološka osviještenost i udobnost. Traxon je razvijen za veće obrtne mjere koje pružaju savremeni motori, kao što su DAF MX-11 i MX-13. Tokom protekle dve godine ZF i VDL su testirali Traxon obimno i prilagodili ga optimalnim promenljivim performansama.ZF Traxon pruža važan napredak u segmentu gubitka snage vuče, koji je sada minimiziran tokom početnog kretanja. Senzori tačno detektuju brzinu za poboljšanu glatkost procesa pomjeranja. Ovo povećava udobnost i osigurava optimalno ubrzanje. Traxon ima “Hill Start”, koji pomaže vozaču da vozi na nagibu uzbrdo. Sila vuče koja se zahtjeva za brzu i udobnu izvedbu izračunava se na osnovu nagiba i težine vozila. Traxon također ima metod manevrisanja koji pruža pomoć za precizne operacije, kao što je parkiranje.

Automatski 6-brzinski ZF Ecolife mjenjač je savršeno pogodan za niske prosječne brzine koje uključuju puno smjena, kao što je zaustavljanje u saobraćaju. Opseg Ecolife mjenjača je proširen varijantama dizajniranim za veći obrtni moment do 2.300 Nm. Sve varijante VDL Futura, osim dvospratnog modela, sada su opcionalno dostupne sa ZF Ecolife prenosom. Po prvi put, dvospratna VDL Futura može biti opremljena prenosom ZF Ecolife u kombinaciji sa DAF MX-11 motorom od 450 KS i 2.300 Nm.

Novina je i Predictive Powertrain Control (PPC) koji se koristi u brdovitom području. Povezivanjem GPS-a sa topografskim informacijama, PPC gleda naprijed i prilagođava strategiju pomjeranja koja poboljšava ekonomičnost potrošnje goriva. Navedena minimalna brzina se održava tokom penjanja. Tačno ispred najviše tačke, pušta gas i pomjera prenos na neutralan način. Kinetička energija drži autobus pod brzinom i omogućava mu prelaz preko najviše tačke. Tokom spuštanja, PPC aktivira režim Eco-roll, koji drži menjač u neutralnom položaju. Ovo može povećati uštedu od 2,5%.Nova VDL Futura isporučuje snažne performanse kočenja kombinujući ZF Intarder sa DAF Engine Brake (DEB). Ovo omogućava smanjenje brzine bez korištenja kočnice, što je korisno u smislu smanjenja troškova održavanja. Sa novom generacijom motora, DEB je postao još moćniji. Dodatna prednost je u tome što DEB doprinosi bržem mjenjanju brzina ZF Traxona smanjujući prazan hod motora.

Novi izgled motornog prostora obezbjedio je značajnu uštedu u težini. Putem ciljanih mjera, VDL je uspio da postigne smanjenje težine od 100 kg. U tom smislu, izduvni sistem poslije novog tretmana je sada oko 50 kg lakši i zauzima 40% manje prostora. Za VDL Futura FDD2 ovaj sistem je poboljšao dostupnost prtljažnog prostora. ZF Traxon je također lakši za 20 kg od svog prethodnika. Ukupna ušteda težine postiže se iza zadnje osovine. To dovodi do efikasnije distribucije mase, boljeg upravljanja i povećanja kapaciteta putnika.

Lokacije različitih komponenti, kao što je radijator za hlađenje, pomjerene su lijevo. Cilj ovog novog rasporeda je da se dodatno optimizuje pristupačnost motornog prostora kako bi se održavanje i popravke učinili efikasnijim. Ovo donosi uštede od 6% za popravke i održavanje.

Euro 6 DAF motori su poznati po niskim izduvnim emisijama. Poboljšana potrošnja goriva dodatno smanjuje emisije CO2 po kilometru i doprinosi boljem okruženju. Sistem nadogradnje sistema za izduvni gas iz DAF-a brzo i efikasno postiže radnu temperaturu. Ova povećana efikasnost također dodatno smanjuje emisije NOx u odnosu na motore prethodne generacije. VDL Futura sa novom generacijom DAF motora takođe je pogodan za vožnju na HVO (Hydrotreated Vegetable Oil). U poređenju sa običnim dizelom, smanjuje emisiju CO2 do 80%.

Share your love
Adnan Omerhodzic
Adnan Omerhodzic
Articles: 1929