Tehnološki „H₂ Coach“: prvi Setra turistički autobus s pogonom na gorivne ćelije

Share your love

Daimler Buses šalje svoj prvi autobus sa pogonom na gorivne ćelije na bazi vodika na probne vožnje. Nosilac tehnologije “H₂ Coach” brenda Setra otvara put budućnosti dužih putovanja autobusom bez lokalnih emisija, pored autobusa na baterije i električne energije. Daimler Buses planira da do kraja decenije u svom portfoliju ima autobuse na baterije i električne energije; a autobusi na gorivne ćelije će u sljedećem koraku ući u serijsku proizvodnju. Tehnologija autobusa H₂ Coach se uveliko zasniva na pogonskim komponentama kamiona na gorivne ćelije Mercedes GenH2 Truck matične kompanije Daimler Truck. Domet autobusa H₂ Coach sa punim rezervoarom definisan je kao minimalno 800 kilometara.

Srce ovog 13,9 metara dugog visokoprizemnog autobusa sa oznakom modela Setra 517 HD je kombinacija dva rezervoara za vodik ukupnog kapaciteta rezervoara od 46 kilograma i ćelijski centrične jedinice za gorivne ćelije. Zajedno s Volvo grupom, Daimler Truck teži cilju da postane vodeći svjetski proizvođač gorivnih ćelija sa zajedničkim ulaganjem zasnovanim na cellcentric-u i time da odlučujući doprinos održivom transportu do 2050. godine.

Jedinica gorivnih ćelija ukupne snage 300 kW pretvara vodik u električnu energiju, koju centralni motor pretvara u mehaničku pogonsku energiju. Elektromotor je dizajniran za kontinuiranu snagu od 320 kW i maksimalnu snagu od 400 kW, sa obrtnim momentom od 1.368 Nm i 2.470 Nm respektivno. Integrisani baterijski paket služi za privremeno skladištenje električne energije i pružanje situacijske podrške snazi ​​kako bi gorivna ćelija radila sa optimalnom efikasnošću.

Autobus Setra 517 HD, pretvoren u H₂ autobus sa dozvoljenom bruto težinom vozila od 24,7 tona, odobren je kao testno vozilo na osnovu TÜV izvještaja, u skladu sa članom 19.6 njemačkog Pravilnika o dozvoli upotrebe vozila u cestovnom saobraćaju, koji, pored testne serije na internim ispitnim poligonima Daimler Buses, dozvoljava i probne vožnje na javnim cestama.

Sa svojom tehnologijom pogona s nultom emisijom, konceptni autobus Setra ComfortClass predstavlja obećavajuću alternativu vozilima na dizelski pogon, jer ne samo da ima pogonski sistem s niskom razinom buke, već i značajno doprinosi poboljšanju kvalitete zraka u gradovima i turističkim regijama. U poređenju s autobusima na baterije i električne, autobus se odlikuje i većim dometom i kraćim vremenom punjenja gorivom.

Potpuno električni gradski autobus Mercedes eCitaro u serijskoj je proizvodnji od 2018. godine. Vozilo je također dostupno s gorivnom ćelijom na bazi vodika kao produživačem dometa od 2023. godine. Baterijski električni Mercedes eIntouro slijedit će od 2026. godine nadalje. Oba autobusa ste mogli da vidite u našim reportažama sa Busworlda.

Share your love
Adnan Omerhodzic
Adnan Omerhodzic
Articles: 2296