Stadtwerke Aschaffenburg: Autobusi na vodik i električni autobusi u saobraćaju

Share your love

Aschaffenburg se nalazi na sjeverozapadu savezne države Bavarske i, sa oko 72.000 stanovnika, dio je metropolitanske regije Rajna-Majna. Autobuska linija kojom upravlja Stadtwerke Aschaffenburg (StwAB) zajedno sa Verkehrsgesellschaft Bayerischer Untermain (VAB) čini okosnicu lokalnog javnog prevoza u gradu Aschaffenburgu. Gradsko komunalno preduzeće odgovorno je za transportne operacije, dok sam grad Aschaffenburg djeluje kao transportno tijelo i finansira autobusku liniju. Ukupno, gradsko komunalno preduzeće upravlja sa 15 gradskih autobuskih linija, koje povezuju regionalnu autobusku stanicu sa gradskim četvrtima i okolnim područjem. Tokom dana, najvažnije veze voze svakih 10–20 minuta. Noću, kada nema redovne linije, usluga se dopunjuje sistemom prevoza po principu “pozovi i preuzmi” (ASTflex) kako bi se osigurala mobilnost izvan radnog vremena.

Kako bi uskladila svoju flotu s trenutnim trendom električne mobilnosti, Stadtwerke Aschaffenburg je prvo pustio u rad 13 hibridnih autobusa, a nakon toga je uslijedio i prvi potpuno električni autobusi na baterije. Radilo se o tri Solaris Urbino 12 electric autobusa, koji imaju kapacitet baterije od 440 kWh, a proizvođač obećava domet od 240 do 280 km.

Daljnja konverzija flote postignuta je nabavkom 12 autobusa na vodik. Deset zglobnih autobusa Solaris Urbino 12 na vodik i dva zglobna autobusa Urbino 18 na vodik stigli su u Aschaffenburg prošle godine. Solo autobusi opremljeni su gorivnim ćelijama od 70 kW i baterijama od 30 kWh, dok dva zglobna autobusa imaju gorivne ćelije od 100 kW i dvije baterije velike snage od 30 kWh.

Sva H₂ vozila standardno su opremljena klima uređajem, USB utičnicama za punjenje, automatskim sistemom za brojanje putnika i sistemom za komunikaciju s putnicima. Sigurnosne karakteristike uključuju unutrašnje i vanjske nadzorne kamere i sistem pomoći MobileEye Shield+, koji upozorava na objekte ili ljude u blizini vozila.

U depou je izgrađena moderna stanica za punjenje vodikom, koja je dostupna i drugim kupcima, uključujući gradske komunalne službe. Tamo se vozila mogu napuniti gorivom na 350 ili 700 bara. To traje oko 10 minuta po autobusu za otprilike 25 kg vodika. Vodik se dostavlja kamionima dok se dugoročno ne uspostavi veza s međuregionalnim H₂ cjevovodom Midal-Süd, koji je trenutno u izgradnji.

Trošak svakog od tri električna autobusa iznosio je oko 560.000 eura. Općinske komunalne službe dobile su savezna sredstva od nešto manje od milion eura za ovo i za infrastrukturu za punjenje. Savezno ministarstvo saobraćaja osiguralo je oko 3,8 miliona eura za nabavku autobusa na vodik, dok je bavarska državna vlada doprinijela sa 1,9 miliona eura za izgradnju stanice za punjenje vodikom.

Share your love
Adnan Omerhodzic
Adnan Omerhodzic
Articles: 2296