Sve na jednom mjestu o autobusima, prevoznicima i linijama

Sve na jednom mjestu o autobusima, prevoznicima i linijama



Stoti električni autobus kompanije Stadtwerke München (SWM) započeo je sa radom za Münchner Verkehrsgesellschaft (MVG). Vozilo je dio isporuke od 30 zglobnih autobusa, svaki dužine 18 metara, proizvođača Daimler Buses. Tokom svog životnog vijeka, uzimajući u obzir proizvodnju, 100 električnih autobusa koje koristi MVG potencijalno će izbjeći gotovo 60.000 tona emisije CO2.
Izvršni direktor MVG-a, Ingo Wortmann: „Oduševljen sam što sada možemo ponuditi našim putnicima 100 električnih autobusa. Kako bismo do 2035. godine prešli na električne autobuse, ovisimo o daljnjim subvencijama. Računamo na saveznu vladu da će trajno nastaviti sa subvencijama ili na zamjenska sredstva koja će država staviti na raspolaganje. To je jedini način da se što potpunije nadoknade dodatni troškovi za električna vozila i pripadajuću infrastrukturu.“

Patrick Schnieder, savezni ministar saobraćaja: „Moderni i čisti autobusi su okosnica javnog prevoza. Zato savezna vlada podržava transportne kompanije u prelasku na ekološki prihvatljive pogonske sisteme. Oduševljen sam što u MVG-u podržavamo prelazak na električne autobuse sa ukupno 22,5 miliona eura za 71 električni autobus – važan korak ka modernom, još klimatski prihvatljivijem lokalnom prevozu za sve u gradskom području Münchena.“
Veit Bodenschatz, šef autobuskog saobraćaja u MVG-u: „Gotovo četvrtina naših autobusa sada je na električni pogon. To koristi svima u Münchenu, jer znači da doprinosimo čistijem zraku i manjoj buci u gradu. Dodatna prednost za naše putnike je ugodno tiha vožnja. Trenutna generacija električnih autobusa je snažnija od svojih prethodnika i ima domet od oko 250 kilometara u realnim uslovima. Specifikacije proizvođača su još optimističnije. Moderni sistemi klimatizacije i toplotne pumpe osiguravaju još veću efikasnost i nižu potrošnju energije.“

Nakon završetka trenutne isporuke, vozni park MVG-a sastojat će se od 101 električnog autobusa (uključujući 26 solo autobusa i 75 zglobnih autobusa) i oko 317 dizel autobusa (uključujući 2 minibusa, 49 solo autobusa, 207 zglobnih autobusa i 59 vozila velikog kapaciteta) s hibridnim pogonom ili emisijskim standardom Euro 6. Električne autobuse proizveli su Ebusco, MAN i Mercedes-Benz. Prva dva Ebusca, br. 4001 i 4002, model 2.0, koji su isporučeni 2017. godine su povučena iz upotrebe. Još jedan tender za 28 električnih zglobnih autobusa bliži se kraju, a u pripremi je proces nabavke za dodatnih 39 autobusa.
Električni autobusi se obično sufinansiraju javnim subvencijama. Odgovarajuću podršku pruža Grad München iz svog posebnog programa zaštite klime i Bavarsko državno Ministarstvo stanovanja, građevinarstva i saobraćaja iz Bavarskog zakona o finansiranju općinskog saobraćaja. Savezno ministarstvo saobraćaja podržava nabavku ukupno 71 autobusa sa oko 22,5 miliona eura u okviru „Smjernica za promociju alternativnih pogonskih sistema za autobuse u putničkom prevozu“. Od toga, 43 vozila su već u upotrebi i dio su 100 autobusa, dok će preostalih 28 vozila biti isporučeno tokom 2026. godine. Finansiranje ove mjere se također obezbjeđuje u okviru Njemačkog plana za oporavak i otpornost (DARP) putem Evropskog fonda za oporavak i otpornost (ARF) u programu NextGenerationEU. Smjernice za finansiranje koordinira NOW GmbH, a provodi Project Management Jülich (PtJ).