Dok razvija hibridni, Scania i dalje vjeruje u LNG autobuse

Scania se snažno kladi na LNG (liquefied natural gas – ukapljeni zemni plin) u turističkom segmentu, a u međuvremenu razvija plug-in hibridnu platformu za autobuse. Scania Italia je imala rekordnu godinu za segment autobusa, a počeli su ulaziti i u segment e-busa (počevši od klase II). Na sajmu IBE Intermobility & Bus Expo 2024 u Riminiju, Roberto Caldini, direktor odjela autobusa u Scania Italia, iznio je ambiciozne planove kompanije za naredne godine italijanskom magazinu AUTOBUS. I neke novosti su zaista vrijedne spomena, kao što je plan za proširenje Scania autobusa na LNG pogon, mogućnost obezbjeđenja električnih autobusa u saradnji sa raznim proizvođačima karoserija (uključujući Irizar) i tekući radovi na razvoju nove platforme plug-in hibridnog autobusa.

Jedan od ključnih naglasaka Scanijine strategije za budućnost je proširenje ponude LNG-a u cijeloj liniji turističkih autobusa. Nakon uvođenja vozila na LNG u troosovinskom modelu Touring, Scania sada čini LNG dostupnim u cijelom nizu turističkih autobusa, uključujući dvospratne modele Beulas Glory u konfiguracijama klase II i klase III. Bitno je napomenuti da je Scania Touring LBG/LNG dobitnik nagrade za održivi autobus Sustainable Bus Award 2025. LNG tehnologija pruža ključno “most” rješenje za operatere koji žele smanjiti emisije dok prelaze na alternative s nultom emisijom. Scania već bilježi uspjeh sa svojim Irizar-Scania LNG autobusima, koji će ući u rad sa Flixbusom Italija u januaru naredne godine.

Osim LNG-a, Scania ide naprijed i sa razvojem električnih autobusa, s naglaskom na stvaranju fleksibilnih rješenja koja mogu prilagoditi različitim proizvođačima karoserija. I to se ne odnosi samo na klasične 12-metarske gradske niskopodne konfiguracije: “Segment električne klase II je onaj kojem bismo željeli pristupiti, budući da je urbani segment veoma pretrpan. To je korak koji sada poduzimamo, imamo dostupnost šasije i želimo da napravimo korak ka električnim”, rekao je Caldini.

Na IBE Expo-u, Scania je predstavila model električnog autobusa u partnerstvu sa Castrosuom, velikim španskim karoseristom. Vozilo prvobitno namjenjeno španskom tržištu, međutim, Roberto Caldini je naglasio da Scanijina električna šasija nije ekskluzivna za Castrosuu – dizajnirana je da bude prilagodljiva i može se koristiti sa drugim karoseristima.

Gledajući dalje u budućnost, Scania razvija i novu plug-in hibridnu platformu za autobuse, stoji u intervjuu za magazin AUTOBUS. Ova platforma će omogućiti operaterima da voze autobuse u potpuno električnom načinu rada na udaljenosti do 50-60 kilometara, što je idealno za ulazak u gradske centre i izbjegavanje naknada za zagušenje ili naknade za emisije. Novi plug-in hibridni autobus će biti izgrađen na potpuno novoj platformi.

Share your love
Adnan Omerhodzic
Adnan Omerhodzic
Articles: 1923

Leave a Reply

Vaša email adresa neće biti objavljivana. Neophodna polja su označena sa *