Sve na jednom mjestu o autobusima, prevoznicima i linijama
Evropska premijera: Iveco predstavio novi električni Crossway ELEC
Iveco Bus je predstavio svoj novi Crossway ELEC na Autocar Expo, koji se održao u Lionu od 3. do 6. decembra. Snažno posvećen razvoju mobilnosti bez emisija u Evropi, Iveco bus dalje proširuje svoju ponudu Crossway porodice dodatkom drugog električnog modela. Novi Crossway ELEC savršeno će zadovoljiti potrebe dekarbonizacije mobilnosti u školskim i međugradskim misijama.
“Dodavanje Crossway ELEC-a našoj ponudi, uz već dostupnu verziju Low Entry, pokazuje našu sposobnost da ponudimo električna rješenja u svim misijama,” rekao je Giorgio Zino, šef komercijalnih operacija u Iveco Bus Europe, i nastavio: “Ovaj novi Crossway ELEC je revolucionarno vozilo. To će omogućiti našoj kompaniji da također vodi operatere u njihovoj električnoj tranziciji u školskom i međugradskom transportu. S isporukama koje počinju 2025. godine, naš Crossway ELEC već nudi transportnim operaterima efikasno rješenje, a mnogo prije standardne prekretnice za smanjenje CO2 2030. godine.”
Novi Crossway ELEC kombinuje prepoznate kvalitete Crossway asortimana s prednostima električnih rješenja za mobilnost Iveco Bus-a. Uključuje mnoge ključne elemente Crossway asortimana, uključujući električni pogon identičan onom kod modela Low Entry ELEC, olakšavajući svakodnevno upravljanje operaterima koji već imaju modele Crossway u svojoj floti.
Dostupan u verzijama od 12 i 13 metara (klasa II i III), novi Crossway ELEC nudi veliku fleksibilnost sa izborom od tri do šest baterija. To mu omogućava da savršeno zadovolji specifične potrebe kupaca u smislu linija i dnevne kilometraže između punjenja. Konfiguracije pakovanja od tri ili četiri baterije, od čega su dvije na krovu i jedna ili dvije u zadnjem dijelu bez utjecaja na prtljažni prostor, posebno su pogodne za školske usluge, koje rijetko zahtjevaju više od 200 km dnevno. Što se tiče verzija sa pet ili šest baterija, dodatne baterije su ugrađene u prtljažni prostor, što neznatno smanjuje dostupnu visinu u ovoj konfiguraciji.
Opremljen sa šest baterije, Crossway ELEC ima ukupan kapacitet skladištenja energije od 415 kWh za raspon od 450 do 500 km. Ovo su posljednja generacija NMC baterija od 69 kWh koje je sastavio FPT Industrial, koji nudi odlične standarde u pogledu gustine energije i kapaciteta punjenja.
Novi Crossway ELEC može da primi do 57 osoba u verziji od 12 metara i do 63 putnika u verziji od 13 metara, uključujući 5 sjedišta pozadi. Crossway ELEC opremljen sa četiri baterije nudi do 6,2 m³ (model 13 m) i 5,1 m³ (12 model) zapremine prtljažnika, pored 3 m³ (13 m model) koje osiguravaju unutrašnje police tj. 2,8 m³ (model 12 m).
Opremljen elektromotorom Siemens Elfa III od 290 kW sa 3000 Nm obrtnog momenta, Crossway ELEC se može puniti u depou preko individualne CCS Combo 2 utičnice. Stanje punjenja je dostupno vozaču na instrument tabli. Novi Crossway ELEC ima koristi od sveobuhvatnog ekosistema za efikasnu električnu mobilnost, uključujući kompletan skup prilagođenih usluga u rasponu od savjeta za postavljanje električnih flota (Energy Mobility Solutions) do digitalnih alata za upravljanje (IVECO ON).
Kao i ostali modeli iz Crossway asortimana, novi Crossway ELEC će se proizvoditi u fabrici Vysoke Myto u Češkoj. U Lionu, predstavljeno vozilo je 13 metara dugačak Crossway ELEC. Opremljen je sa četiri baterije postavljene na krovu i u zadnjem dijelu te kapacitetom od 61 putnika.
Odmah nakon predstavljanja, Iveco Bus je objavio da je sa kompanijom APS (Autocars des Pays de Savoie), koja ima sjedište u La Roche-sur-Foron, potpisao prvu narudžbu za dva Crossway ELEC vozila. Vozila će biti isporučena početkom školske 2025. godine. Oni će biti dodijeljeni školskom prevozu mreže Proxim'iti u Bonnevilleu, koja pokriva četiri međuopštinske oblasti u srcu Gornje Savoje (regija Alpa).