Konin kupuje još autobusa na vodik od Solarisa

Krajem novembra su predstavnici Solaris Bus & Coach-a i MZK Konin potpisali ugovor o nabavci pet autobusa na vodik Urbino 18 koji će se pridružiti gradskoj floti 2026. godine. Ovom investicijom nastavlja se opredjeljenje grada Konin za tehnologiju vodika i nulte emisije u javnom prevozu. Solaris je 2022. godine operateru dostavio model Urbino 12 na vodik, koji je bio prvi autobus na vodik koji se koristio u javnom prevozu u Poljskoj. Sada je MZK Konin odlučio kupiti pet jedinica zglobne verzije od ovog proizvođača.

Solaris Urbino 18 hydrogen autobus je nedavno dobio prestižnu titulu Autobus godine 2025, koju je dodijelio međunarodni žiri nakon nekoliko dana testiranja. Pobjednički model je već pušten u upotrebu u nekoliko evropskih gradova, uključujući Keln, Aschaffenburg i Barselonu. Ovaj ugovor označava debi Solaris zglobnog autobusa na vodik u Poljskoj.

“Naša misija u Solarisu je unaprijeđenje održive gradske mobilnosti i uzbudljivo je vidjeti Konin kako ulaže u tehnologiju nulte emisije. Ponosni smo što vidimo Solaris autobuse na vodik kao dio ovog transformativnog putovanja, koji putnicima donosi udobnost i čišći zrak u gradu”, rekao je Mateusz Figaszewski, direktor institucionalnih partnerstava i vanjskih odnosa u Solaris Bus & Coach.

Autobusi Solaris od 18 metara koje je naručio MZK u Koninu imat će napredni sistem vodika, uključujući vodikovu gorivnu ćeliju od 100 kW i osam kompozitnih rezervoara, koji čuvaju približno 50 kg vodika pod pritiskom od 350 bara. Osim toga, vozila će biti opremljena Solaris High Power baterijama za podršku gorivnim ćelijama u vrijeme najveće potražnje za električnom energijom. Električni pogonski sistem Urbino pokreće vučni motor od 240 kW.

Autobusi na vodik sastavni su dio Solarisove ponude nulte emisije. Njihova primarna prednost leži u potpunom radu bez emisija. Ovo daje pravi doprinos poboljšanju kvaliteta vazduha na mjestu upotrebe. Dodatne prednosti uključuju veliki domet – preko 600 km (na osnovu rezultata eSORT testova) – veliki kapacitet putnika i kratko vrijeme punjenja goriva. Solaris je već isporučio 370 vozila na vodik u 31 grad u 10 evropskih zemalja, uz skoro 500 dodatnih naručenih autobusa. Poljsko tržište takođe pokazuje sve veći interes za tehnologiju vodonika, a autobusi na vodik Urbino već rade u Lublinu, Poznanju i Walbrzychu, pored Konina.

Kupovina autobusa na vodik od strane MZK Konin dio je većeg regionalnog projekta javnog prevoza niske emisije. Finansiran 90% od strane Nacionalnog fonda za zaštitu životne sredine i vodoprivredu (NFOŚiGW), projekat uključuje novi autobuski depo, transferno čvorište na željezničkoj stanici i prošireni inteligentni sistem upravljanja gradskim saobraćajem.

Share your love
Adnan Omerhodzic
Adnan Omerhodzic
Articles: 1921

Leave a Reply

Vaša email adresa neće biti objavljivana. Neophodna polja su označena sa *