Sve na jednom mjestu o autobusima, prevoznicima i linijama
Irizar predstavlja električni međugradski autobus na FIAA u oktobru
Irizar će predstaviti model međugradskog električnog autobusa (prvi u svojoj historiji) tokom druge polovine 2024. godine tačnije na domaćem FIAA sajmu koji će biti održan u Madridu. Irizar je ovaj plan predstavio žiriju nagrade Sustainable Bus Award, koji je posjetio Irizarove objekte Ormaiztegi (Irizar grupa) i Aduna (Irizar e-mobilnost) u drugoj polovini jula.
Posjetitelji sajma FIAA će u Madridu otkriti da li će takav model biti LE ili High floor model i na kojoj je platformi razvijen (nakon 2020. paleta modela i4 je ažurirana kako bi odgovarala verzijama na plin). Na sajmu će biti otkriveno i da li će Irizar prvi međugradski e-bus biti dostupan kao integralno vozilo ili projekt karoserije, ili oboje.
Međugradski električni autobusi predstavljaju tržište u nastajanju, sa samo 200 jedinica registrovanih u Evropi 2023. godine, u poređenju sa preko 6.000 električnih gradskih autobusa na baterije. Iako je izvodljivost električnih autobusa na baterije u urbanim sredinama (isključujući razmatranja troškova) dobro utvrđena, prikladnost za međugradske linije ostaje neizvjesna. Međutim, regulatorni okvir postaje sve jasniji. Evropska mapa puta za smanjenje emisija iz teških vozila nalaže smanjenje CO2 za 45% do 2030. godine, 65% do 2035. i 90% do 2040. godine, u odnosu na nove registracije. Dakle, šansa za ovaj vid električnih vozila postoji.
Tržišna ponuda se, međutim, još uvijek razvija. Prvi autobusi klase II na električni pogon na tržištu su modeli Low Entry, kao što su Iveco Crossway i MAN Lion's City. Volvo i Scania također ulaze na tržište kao dobavljači čistih šasija uz partnerske karoserije.
Za čista visokopodna međugradska vozila situacija je složenija. Iveco Bus radi na tome, a Solaris planira lansirati namjensku platformu ne prije 2026. godine. Prvi koji su ušli na tržište bili su kineski proizvođači: Yutong već ima neke jedinice u pogonu, a BYD je postavio električna demo vozila u Europi, čak i na Flixbus linije (sa razočaravajućim rezultatima, iako je to bilo prije pet godina). Dodatno, tu je i Temsa LD SB E, koja je predstavljena prije skoro dvije godine. Sada se i Irizar sprema da bude dio e-bus utakmice klase II.