Sve na jednom mjestu o autobusima, prevoznicima i linijama
Test izdržljivosti: nemilosrdno testiranje na grubim cestama nove Setra MultiClass LE
Setra međugradski autobus koji pređe oko milion kilometara za godinu dana – nerealan san? U ovom slučaju, to je prava noćna mora za autobus: kao dio nemilosrdnog testiranja na grubim cestama nove Setra MultiClass LE, jedan kilometar na odabranim neravnim putevima odgovara otprilike 100 kilometara u praksi. Rezultat je time-lapse vijek trajanja vozila od oko milion kilometara u toku jedne godine.
Kvalitet i dugotrajnost su bitna karakteristika svih Setra autobusa. Oni čine osnovu za ekonomsku efikasnost i poslovičnu stabilnost vrijednosti svakog Setra vozila. Svaka nova serija modela to mora dokazati prije nego što prva vozila budu isporučena kupcima, uključujući novu Setru MultiClass LE. Zakonodavstvo samo zahtijeva proračun stabilnosti autobusa, ali programeri u Daimler Buses i test inženjeri zahtijevaju više. Najteži test se zove grubo testiranje na putu. Ovi testovi su veliki napor za autobus: Testiranje na neravnom dijelu ceste Daimlerovog centra za razvoj i testiranje kamiona (EVZ) u Wörthu blizu Karlsruhea.
Brojni kolovozi na EVZ-u predstavljaju tipične površine kolovoza kao što su kaldrma, poprečni žljebovi i udarne rupe. Izuzetno su čvrsti za konstrukciju vozila. Testni tim Daimler Buses sastavio je definirane staze za testiranje kako bi formirao kružni krug na neravnom putu. Ovo je zasnovano na procjenama zahtjevnih operacija kupaca širom Evrope. Posebno je teška staza sa preprekama visokim 70 milimetara u obliku riblje kosti. Prevozi se brzinom od 10 km/h, više od toga ne bi mogli da izdrže ni ljudi ni materijali.
Vozački ispiti su precizno precizirani i odnose se kako na slijed staza tako i na brzinu koja se uz pomoć tempomata održava s preciznošću od 1 km/h. Monitor u kokpitu međugradskog autobusa pokazuje vozačima tačan redoslijed njihove linije, koji je uvijek isti.
Vozilo završava testove prazno i djelomično opterećeno, natovareno pa čak i preopterećeno. Zavezana burad za vodu na sjedištima i balastne vreće sa olovnom sačmom na podu simuliraju putnike. Vozači su, s druge strane, stvarni, izmjenjuju se svakih sat vremena, jer ne možete očekivati da pokrivaju duže faze.
Jedan kilometar grubog ispitivanja odgovara 100 kilometara na javnim putevima. Dokaz ekstremnog programa: iako amortizeri MultiClass LE imaju posebno hlađenje tokom testa, moraju se zamjeniti dva puta tokom čitavog perioda.
Ispitivanje grubih puteva uključuje i takozvane specijalne manevre. To uključuje, na primjer, brzu promjenu trake kao što je tokom manevra izbjegavanja ili kočenja u slučaju nužde pri različitim brzinama. Bilo koji od ovih scenarija može se dogoditi i u stvarnom vijeku trajanja autobusa Setra MultiClass LE u trajanju od milion kilometara.
Testni autobus, Setra 518 LE, bio je na putu mnogo prije početka serijske proizvodnje i stoga je prekriven do neprepoznatljivosti maskirnom folijom. XXL varijanta novog međugradskog autobusa sa niskim ulazom na tri osovine i troja vrata znači posebno visok nivo opterećenja na strukturu vozila. Testno vozilo se vozi bez zaštite podvozja, bez unutrašnje obloge i izolacije. To olakšava pregled pojedinih komponenti, na primjer, zavarenih šavova i spojeva skeleta autobusa.
Grubo ispitivanje na putu može potrajati i do godinu dana. Nakon jedne i dvije trećine ukupne udaljenosti, kao i nakon završetka testa, autobus se detaljno ispituje u odjelu za ispitivanje autobusa Daimler u Neu-Ulmu. U tu svrhu se čak i demontiraju motor i rezervoari. Osim toga, manji pregled se obavlja na licu mjesta u EVZ između većih inspekcija. Oznake u boji dokumentuju vizuelni pregled. Za novu Setru MultiClass LE to znači: testiran i prošao test izdržljivosti.