Madridrski EMT se posvetio ekološkim vozilima

Madriski prevoznik EMT je nedavno dobio prva 4 od ukupno 20 autobusa sa pogonom na CNG brenda Solaris koji će biti centralna tačka u njegovoj politici nabavke, koja će se od sada fokusirati na autobuse na struju i na vodik.

Četiri novopristigla standardna vozila dio su najvećeg tendera za CNG autobuse koji je do sada sprovela općinska kompanija, koja je tokom 2021., 2022. i 2023. godine kupila 520 vozila ovog tipa. Također, nastavit će se kupovati i električni autobusi, pored modela sa pogonom na zeleni vodik, kako je predviđeno Madridskom strategijom 360 Gradskog vijeća Madrida.

Od nabavke prvih autobusa na CNG prije 29 godina do danas, vozni park gradskih autobusa glavnog grada doživio je, prema riječima delegata za urbanizam, životnu sredinu i mobilnost, Borja Carabantea, “evoluciju ka održivosti i poštovanje životne sredine”, u jasnom opredjeljenju Gradskog vijeća da “učini zelenu mobilnost i njeno posljedično poboljšanje kvaliteta života i zraka u gradu stubom sadašnjeg i budućeg Madrida”. Sve ovo, u skladu sa opštinskim ciljem da 25% voznog parka bude električno do 2025. godine i da će 2030. godine cijela flota EMT Madrid biti 100% sa nultim emisijama.

Prošla decenija sa CNG modelima
20 CNG vozila koja su stigla u Madrid posljednjih sedmica su proizvođača Solaris, modernog standarda sa maksimalnom snagom od 320 KS i 2.000 o/min. Ovaj autobus je opremljen sa dvije baterije od 24 V i ukupno 5 plinskih boca kapaciteta 1575 litara. U svom unutrašnjem prostoru, vozilo ima dva ultrapanoramska ekrana od 29” i dvostruku platformu. Kapacitet mu je 27 sjedećih putnika i 73 stajaća, uz mogućnost četiri jumbo mjesta za sjedenje. Životni ciklus ovih autobusa na prirodni gas, zbog karakteristika i zahtjeva grada kao što je Madrid, je oko 10 operativnih godina.

Sve održivija rješenja za Madrid
U 2020. godini EMT je sproveo najveći tender za CNG autobuse u svojoj istoriji. 520 autobusa sa pogonom na prirodni gas i velika posvećenost kupovini 100% električnih modela – ukupno 150 jedinica – bili su dio posvećenosti Gradskog vijeća Madrida postizanju maksimalne dekarbonizacije površinskog javnog prevoza.

Radilo se na ispunjenju cilja da 100% čista flota kruži ulicama Madrida, opremljena tehnološkim inovacijama koje nudi trenutno tržište, što je jedan od ključnih ciljeva u okviru Madrid 360 strategije i osnovni stub strateškog plana EMT-a do 2025. godine.

Potraga za sve održivijim rješenjima za grad veličine Madrida sa sobom nosi historijsku investiciju od 534 miliona eura između 2021. i 2025. godine od strane gradskog vijeća Madrida u vozila. Ovaj iznos se dodaje na 77,34 miliona već uloženih u 2020. godini za nabavku novih održivih autobusa.

Najmlađa flota u Španiji i druga u Evropi
Cjelokupni vozni park kompanije EMT se sastoji od 2.038 autobusa, od kojih su 1.811 autobusi na CNG (88,9%), 5 su plug-in CNG hibridi (0,24%) i 222 su 100% električna vozila (10,9%). Flota EMT Madrida ima prosječnu starost od 4,55 godina, što je čini najmlađom u Španiji i drugom u Evropi, iza Berlina.

Share your love
Adnan Omerhodzic
Adnan Omerhodzic
Articles: 1891