Sve na jednom mjestu o autobusima, prevoznicima i linijama
Novi Rampini Eltron za Marburg
U Marburgu, prekrasnom univerzitetskom gradu, postoje tri autobuske linije, linije 10 (Hauptbahnhof – Oberstadt – Schloss), 16 (Alte Universität – Wehrshausen – Elnhausen – Dagobertshausen – Dilschhausen) i 20 (Behringwerke – Aquamar), koje opslužuju midibusi. Naročito u gornjem gradu, uske, a ponekad i strme ulice ne bi dopuštale nijedan drugi autobus, pogotovo jer postoje zavoji u kojima standardni autobus ne može da se snađe. Od kada je otvorena linija do dvorca 1950-ih godina, javno komunalno preduzeće Marburg je uvijek imalo posebne midibuse za ovu liniju. Počelo je sa Opel Blitz autobusom, a nastavilo se sa malim Mercedes L 613 D sa karoserijom Vetter, dva midibusa Setra i Van Hool, malim Neoplanom i nekoliko malih Breda-Menarinibus vozila.
Prije dvije godine stigli su prvi električni midibusi italijanskog proizvođača Rampini. U promet su puštena dva midibusa Rampini E80 i do sada su prešli 39.088 i 25.002 kilometra. Oba vozila se pune preko kablovskih i CCS kombinovanih utikača za vrijeme mirovanja u depou.
Dana 11. jula, Rampini je predao još dva električna midibusa kompaniji Stadtwerke Marburg. Ovom prilikom dr. Bernhard Müller, predsjednik Nadzornog odbora Stadtwerke Marburg, rekao je da su se dva prethodna vozila jako dobro pokazala na liniji do dvorca kroz gornji grad, te da su za ovu liniju odlično pristajali.
Dva nova Rampinija su novog tipa Eltron, nasljednika E80. Također su dugački 8.000 mm i široki 2200 mm. Demonstracijska vožnja kroz gornji grad do dvorca pokazala je da ni oni ne bi trebali biti širi. Njihova visina je 3.250 mm, a međuosovinsko rastojanje je 3.700 mm. Midibusi imaju kameru za vožnju unazad, jer na kraju krajeva, vozač mora znati šta se dešava iza njegovog vozila. Govoreći o kamerama, nećete naći retrovizore na novom Rampiniju. Umjesto toga, tu je sistem kamera. Na putu kroz gornji grad, postalo je očigledno da bi konvencionalni retrovizori bili udareni i zakačeni više puta.
Autobus pokreće centralni motor TM 4 američkog proizvođača DANA, visoko efikasan sinhroni motor s permanentnim magnetima sa tri faze koji radi kontinuirano do 7.000 okretaja u minuti. Maksimalna snaga motora je 235 kW (320 KS), stalna snaga 133 kW (180 KS). Prilikom kočenja, motor obnavlja snagu, što se odvija u tri faze. Poluga na volanu se može koristiti za pokretanje rekuperacije električne energije. Najveća brzina dva Eltrona je 75 km/h.
Kao i njihova starija braća, dva nova Rampinija se pune u depou preko kabla i CCS kombinovanog utikača. Ako se pune jednosmjernom strujom od 22 kilovata, potrebno je deset sati da se potpuno napune baterije, sa 40 kilovata pet sati i 40 minuta, a brzo punjenje sa jednosmjernom strujom do 120 kilovata traje dva sata.
Litijum-željezno-fosfatne baterije kineskog proizvođača CATL našle su svoje mesto u osam modula na krovu autobusa. Imaju kapacitet od 281 kW. Rampini tako daje domet veći od 300 kilometara, pod uslovom da klima i grijanje ne rade. Na liniji 16, koja ima dnevnu kilometražu od 500 kilometara, autobus se stoga mora mijenjati jednom dnevno, jer nije planirano punjenje na liniji. Druge dvije linije, 10 i 20, mogu da odrade cijeli dan bez dopunjavanja.
Dva nova Rampini Eltron mogu primiti 48 putnika, od kojih 14 ima sjedište, a 34 stajaće mjesto. Sjedišta su njemačkog proizvođača Kiel. Vozilo ima i predviđeno mjesto za invalidska kolica, za koja se na širokim srednjim vratima nalazi rampa na ručno rasklapanje. Dva nova mala Eltrona su vozila sa dvoja vrata. Imaju unutrašnja jednokrilna vrata na prednjoj strani i jako široka jednokrilna vrata u sredini autobusa.
Pored Eltrona, Rampinijev asortiman trenutno uključuje i model Sixtron. Radi se o električnom midibusu, ali je dugačak samo 6.000 mm. Također ima prethodnika u obliku Rampinija E60, a i on je – sa novom generacijom – dobio značajno modernizovanu opremu koju Rampini naziva “Stile Energetico”. Rampini će prvi put izlagati na najvećem svjetskom sajmu autobusa Busworld u Briselu u oktobru. Na štandu će se naći Sixtron i Eltron, ali će biti i svjetska premijera potpuno novog, osam metara dugačkog, midibusa na vodik – Hydron.