Bremen kupuje 50 zglobnih električnih autobusa

Otprilike stoljeće nakon prvog putovanja Weserom, oproštaj od dizel autobusa u hanzeatskom gradu je sigurna stvar. Do sredine 2030-ih, flota Bremer Straßenbahn AG (BSAG) će biti na električni pogon, što je svakako ambiciozan cilj. Do danas je u funkciji ukupno 20 električnih solo autobusa. Sredinom maja potpisan je ugovor za isporuku ukupno 50 dodatnih električnih autobusa.

Od sljedeće godine na Weseru će se koristiti 35 Mercedes eCitaro G vozila i 15 autobusa Irizar ie bus 18. Nova vozila će biti stacionirana u Bremen-Nordu, tačnije u depou Blumenthal. Depo će biti preuređen i prilagođen za električna vozila do sredine 2025. godine i time će biti pilot lokacija za elektrifikaciju autobuske flote.

Sa dužinom od oko 18 metara, širinom od 2,55 metara i visinom od 3,30 metara (Irizar) ili 3,40 metara (Mercedes), oba vozila spolja odgovaraju dimenzijama ostalih zglobnih autobusa. Oba modela su klimatizovana, imaju monitore za informacije o linijama, četvoro vrata i opremljeni su savremenim sigurnosnim sistemima kao što su video snimanje i razni pomoćni sigurnosni sistemi.

Irizarovi autobusi će imati više od 30 sjedišta i 73 mjesta za stajanje i pokreće ga srednje postavljeni motor sa maksimalnom snagom od 233 kilovata (što odgovara nešto više od 310 KS). Baterija od 470 kilovat-sati (kWh) pruža domet od 220 do 250 kilometara.

eCitaro G iz Mercedesa nudi skoro 40 sjedišta i 75 mjesta za stajanje. Njegov električni pogon ima vršnu snagu od 250 kilovata (ekvivalentno 340 KS) i napaja ga napredna litijum-jonska baterija – takozvana NMC baterija. Nudi ukupan kapacitet od 686 kWh – od čega se može iskoristiti 490 kWh. Domet je najmanje 220 kilometara – tokom cijelog vijeka trajanja baterija.

Međutim, prije nego što prvi električni autobus počne svoju redovnu vožnju u Bremen-Nordu, postojeća infrastruktura mora biti prilagođena. Da bi se toliki broj električnih autobusa mogao puniti istovremeno preko noći, potrebno je prilagoditi napajanje energijom.

Ovakva odluka za Bremen-Nord ima i praktične razloge. Velika površina depoa omogućava nastavak rada tokom građevinskih radova. Kao lokacija samo za autobuse, također nema ometajućih nadzemnih vodova i pruga. Sve to olakšava poslove prenamjene, koje bi inače bilo teško realizirati za tako kratko vrijeme.

Za potrebnu modernizaciju u Blumenthalu i nabavku električnih autobusa, Senat Bremena je u ljeto 2022. godine odobrio ukupno 99 miliona eura. Od toga Grad Bremen daje oko 59 miliona eura, a sam BSAG 14,7 miliona eura. Ukupno 22,2 miliona eura dolazi iz sredstava Federalnog ministarstva digitalnih poslova i prometa (BMDV). Oni su dio sveobuhvatnog paketa finansiranja koji koordinira NOW GmbH.

Share your love
Adnan Omerhodzic
Adnan Omerhodzic
Articles: 1891