Sve na jednom mjestu o autobusima, prevoznicima i linijama
RNV naručio do 75 Mercedes eCitaro autobusa na vodik
Nakon što je prvu narudžbu za eCitaro REX (Range Extender) potpisao njemački operater Südwestdeutsche Verkehrs AG (SWEG), drugu narudžbu potpisao je Verkehrsbetriebe Rhein-Neckar-Verkehr GmbH (RNV), sa sjedištem u Mannheimu. Isporuka 40 zglobnih električnih vozila eCitaro G sa produžavačima dometa u 2023. i 2024. godini je sada fiksna, uz dodatnu opciju od 35 zglobnih autobusa do 2027. godine. U proljeće 2019. rnv je bio jedan od prvih kupaca za Mercedes eCitaro. Danas 36 potpuno električnih gradskih autobusa već radi na lokacijama u Mannheimu, Heidelbergu i Ludwigshafenu.
U prisustvu Elke Zimmer, državnog sekretara u Ministarstvu saobraćaja pokrajine Baden-Württemberg i prof. dr Eckart Würzner, gradonačelnika Heidelberga i Christiana Spechta, predsjednika Nadzornog odbora rnv, održana je prva ceremonija postavljanja temelja za depo u Hajdelbergu sa stanicom za punjenje vodika koja je također bila dostupna javnosti. Istovremeno, kompanija je objavila veliku narudžbu za do 75 potpuno električnih Mercedes eCitaro G zglobnih autobusa sa gorivim ćelijama kao produžavačima dometa.
Šest paketa baterija sa najnovijom generacijom litijum-jonskih baterija (NMC) čine osnovu napajanja. Imaju bateriju kapaciteta 392 kWh. Autobusi su također opremljeni gorivim ćelijama koje dobavlja Toyota. Ovo pretvara vodik iz šest rezervoara zglobnih autobusa u električnu energiju ukupnog kapaciteta 30 kg. To rezultira navedenim ukupnim dometom od preko 300 kilometara.
Punjenje baterija i punjenje rezervoara vodikom uvijek se odvija u depoima rnv-a ili u njihovoj neposrednoj blizini u Heidelbergu, Mannheimu i Ludwigshafenu. Novo skladište u Heidelbergu može da primi 27 električnih autobusa sa produžavačima dometa. Izvan depoa, javnosti će biti dostupna i punionica sa dvije cisterne. Sa utičnicama za punjenje lijevo i desno iznad prednje osovine, Mercedes zglobni autobusi su vrlo fleksibilni u pogledu njihovog pozicioniranja unutar depoa. Vodik se puni na desnoj strani iznad druge osovine u smjeru vožnje. I središnja i zadnja osovina zglobnih autobusa imaju pogon. Ovo osigurava vrlo visoku vuču i dobre performanse čak i na zahtjevnim dionicama puta.
Od rukohvata u pastelno narandžastoj boji i poda sa izgledom parketa do Mercedes City Star Eco sjedišta i naslonima od plavo-sivo-narandžaste tkanine, autobusi su veoma atraktivno dizajnirani. Predviđena su dva prostora posebne namjene za invalidska i dječja kolica. Bicikli se mogu zaključati pomoću trake za pričvršćivanje. Brojne duple USB utičnice za putničke elektronske uređaje, kao i dva TFT ekrana velikog formata od 29 inča pružaju informacije i zabavu u vozilu.
Vozači sjede iza vrata kabine sa potpuno zastakljenom pregradom na klimatizovanom sjedištu. Od električno podesivog unutrašnjeg retrovizora i frižidera za piće do prostora za odlaganje iPada, vozački radni prostor pružva sve što je potrebno. Isto važi i za sigurnosnu opremu. Aktivni pomoćni sistem pri kočenju Preventive Brake Assist i sistem za skretanje Sideguard Assist služe posebno za zaštitu ranjivih učesnika u saobraćaju. Novost je da bočna poziciona svjetla imaju funkciju treptanja i da su povezana sa pokazivačem smjera. Sistem za nadzor pritiska u gumama upozorava na sve gubitke pritiska, dok kamera za vožnju unazad podržava manevrisanje kao i signal upozorenja za vožnju unazad. Aktivni filteri sa antivirusnom funkcijom i filteri za grijače ventilatora pružaju druge vidove sigurnosti.
“Sa Mercedes zglobnim autobusima sa gorivim ćelijama i vodikom kao produžavačima dometa, elektrifikacija našeg autobuskog prevoza ulazi u novu fazu,” objasnio je Martin in der Beek, tehnički direktor rnv-a. “Narudžba je još jednom veliki znak povjerenja rnv-a u našu kompaniju, na čemu smo posebno zahvalni. Sa Mercedes eCitaro Range Extenderom, podržavamo naše kupce u daljnjem razvoju lokalne mobilnosti bez emisija zasnovane na tehnologiji vodika orijentirane na budućnost, te se stoga nadamo da ćemo moći dati svoj doprinos kvaliteti života u gradova Mannheim, Heidelberg i Ludwigshafen,” dodao je Mirko Sgodda, voditelj marketinga, prodaje i usluga za korisnike u Daimler Buses.