BHBus na Busworld Europe 2023: Solaris Bus & Coach i Van Hool

Share your love

Vraćamo se seriji naših članaka vezanih za Busworld Europe 2023, a za novi članak ćemo se posvetiti poljskom proizvođaču autobusa Solaris Bus & Coach i belgijskom Van Hool.

Solaris Bus & Coach je nastao na temeljima kompanije Neoplan Polska i od samog starta je zauzeo prepoznatljiv izgled. Govoreći o početku rada, oni su odmah prepoznali značaju elektromobilnosti i odmah su počeli sa testiranjima vozila na alternativne pogone. Danas je Solaris Bus & Coach glavni igrač u segmentu vozila na baterije i vodik, što je potvrđeno i u istraživanju kompanije Chatrou CME Solutions. Statistika pokazuje da je ovaj proizvođač za prvih pola godine prodao 421 električni autobus i da ima tržišno učešće od 16%.

Za ovogodišnje izdanje Solaris Bus & Coach je “odigrao” pametno. Izložio je samo dva modela, ali dva modela sa odličnom opremom i kao što pretpostavljate – električni zglobni autobus i zglobni autobus sa pogonom na vodik. Iz kompanije su potvrdili da je moguće imati do 8 baterija na krovu, za maksimalni kapacitet do 800 kWh. U novoj generaciji moguća su do 52 sjedišta, šest više nego u prethodnoj ponudi, a ukupan kapacitet može biti do 145 putnika. Naravno cijeli štand je bio lijepo uređen, a vozila su bila u crnoj boji sa lijepo uklopljenim zlatnim i plavim detaljima.

Zajedno sa Daimler Buses, Van Hool je imao najveći štand sa odličnim vozilima koja pokazuju širinu Van Hool ponude. Setra se odlučila za žutu boju svojih izloženih vozila, a Van Hool je za svoja vozila izabrao plavu.

Centralnu pozornicu zauzeli su T17 Astron, T16 Astron i T17 Acron iz najnovije T porodice autobusa koji su uzeli aerodinamiku, dizajn, udobnost i sigurnost kao svoje muze i koji će služiti kao vodilje Van Hoola u narednoj deceniji. Nova vozila imaju i nova sjedišta s funkcijom “kolijevke”, potpuno novu unutrašnjost, nove galerije i novi prostor za vozača. Opcije motora su DAF/Paccar Euro 6 NG asortiman od 11 i 13 litara jedinica koje isporučuju od 270 kW/367 KS do 390 kW/530 KS uz izbor automatskih ručnih mjenjača ZF TraXon ili Allison ili ZF Ecolife automatskih mjenjača.

Osim nove T serije bila je izložena i EX serija, tačnije model EX16 M. Interesantno je da je od svih vozila izloženih na štandu, samo EX16 M imao klasične retrovizore, dok su svi ostali modeli imali sisteme kamere. Nisu bili zapostavljeni ni dvospratni modeli, pošto je svoje mjesto na štandu našala i TDX27 Astromega. Osim samog štanda, na vanjskom dijelu su bili dostupni i T17 Astron, T15 Acron i TDX27 Astromega kao vozila za demo vožnje. Predstavljena je i nova A serija, tačnije model A12 – VVM, koji su namjenjeni za prevoznika De Lijn. Model je svestran pošto može imati pogonske linije sa nultom emisijom na baterije ili gorive ćelije, a nudi se u pet dužina sa između dvoje i petoro vrata.

Ipak, možemo reći da je glavna zvijezda na štandu bila novorazvijena verzija Exqui.City 24, električno dvozglobno BRT vozilo. Vozilo je dizajnirano u saradnji sa kupcem iz Pariza sa ciljem da izgleda još više nalik tramvaju od standardne verzije. Exqui.City ima Kiepe električnu opremu i Alstom opremu za punjenje koja se može puniti odozdo. Île De France Mobilités uzima najmanje 56 ovakvih vozila i naziva ih svojim Tzen4 i Tzen5. Takve jedinice bi mogle biti isporučene u Veliku Britaniju i Irsku u formatima od 18 ili 24 metra.

Izvršni direktor Filip Van Hool je potvrdio da više neće biti pravljeni TX proizvodi osim popularnih modela sa duplim i dvospratnim modelima koji će nastaviti svoj život. Prodaja T-a u Velikoj Britaniji već je dvocifrena, iako Van Hool još nije počeo sa proizvodnjom rhd (right hand drive) verzija. 

Zajedničku galeriju izloženih vozila Solarisa i Van Hoola pronađite ispod:

POVEZANO:
BHBus na Busworld Europe 2023: MAN Truck & Bus
BHBus na Busworld Europe 2023: Daimler Buses
BHBus na Busworld Europe 2023: Yutong

Share your love
Adnan Omerhodzic
Adnan Omerhodzic
Articles: 1891