Sve na jednom mjestu o autobusima, prevoznicima i linijama
MAN obećao velike premijere na IAA
Novi autobus, predstavljanje kombija i novi motori su samo dio onoga što MAN planira predstaviti na IAA izložbi u Hanoveru. Stuart Jones je na konferenciji za novinare u Minhenu, koja je predstavljala svojevrstan pred-događaj IAA, razgovarao sa novinarima gdje MAN vidi sebe u ovom trenutku, o budućoj strategiji, planovima za elektromobilnost, te je predstavio neke nove proizvode i pravce kojim će MAN da ide. Predstavio je tri faze razvoja koje će MAN pratiti do 2026. godine pod nazivom “Future Lion”. MAN predviđa da proizvodnju autobusa stacionira u fabrike uAnkari (Turska) i Starachowice (Poljska). Bivša fabrika u Plauenu je postala Centar za modifikaciju autobusa, gdje će raditi posebne nadogradnje i ispunjavati posebni zahtjevi, a o nekim smo već i ranije pisali (Više od 500 KS za Ajkule iz Kelna, VIP vozila za predsjednike).Heinz-Jürgen Low, član Izvršnog odbora, prodaje i marketinga, rekao je da su neka tržišta, kao Rusija ili Afrika, tokom ove godine zabilježila pad, a kao posebno problematično navedeno je tržište Brazila. Brazil je u 2015. godini imao katastrofalne rezultate, a ni tokom ove godine nije bilo značajnog pomaka. Sve u svemu, udio MANa evropskom tržištu kamiona i autobusa je 24%, a njegov udio na tržištu autobusa težih od osam tona je porastao na 13,9%. Važni poslovi ove godine predstavljale su isporuke hibrida u Barcelonu i Madrid (Španija), 30 CNG Lion's City autobusa Ljubliani (Slovenija) i 75 vozila za Miskolc (Mađarska). Što se tiče Dalekog Istoka, 247 troosovinskih dvospratnih autobusa na A95 šasiji je isporučeno Singapuru i Hong Kongu, a nadogradnju je radio Gemilang u Maleziji. Važan poslovni poduhvat je bio i u Manili na Filipinima, gdje je Frolich Tours uzeo 65 voznih jedinica, a dobar odnos je izgrađen i u Australiji tokom zadnje tri godine gdje je MCV radio nadogradnje na MAN šasije.Poseban fokus je stalvjen na gradske autobuse i rečeno je da će se MAN fokusirati na e-mobilnost u javnom gradskom prevozu te da će na IAA kompanija predstaviti modularno rješenje, što je već definiran kao putokaz e-mobilnosti. Također, 100% električni gradski autobus će biti u proizvodnji do kraja 2019. godine. Prošle godine pokrenut je Lion's Intercity, koji je nedavno stigao i u Bosnu i Hercegovinu, a ova serija će doživjeti i novu verziju od 13.25 metara i sa 63 sjedišta.
Thomas Nickels, šef Inžinjerskog tima za pogonski sklop, predstavio je nedavne inovacije u autobusima i cjelokupnom asortimanu. On je podsjetio da naredna faza zakonodavstva štetnih emisija predstavlja norma Euro6C, koja postaje obavezna u junu 2017. godine širom Evrope. Portfolio Euro6C motora će činiti 6.9-litreni DO8-LOH sa 250 KS i 290 KS, 10.5-litarski D20-LUH sa 280, 320 i 360 KS, 12,4-litarski D26-LOH sa 420, 460 i 500 KS te moroti na plin: 12,8-litarski D28-LUH sa 272 i 310 KS. D20 motor sa 400 KS se izbacuje iz ponude Euro6C. Novi motori donose niz tehnoloških prednosti, a kao dopuna ovom, došlo je i do promjene i u ponudi TipMatic mjenjača. Kada se već svi naviknemo na Euro6C motore, u septembru 2019. godine na snagu će stupiti Euro6D motori, no o tome nekom drugom prilikom.
Stefan Sahlmann, koji je odgovoran za marketing u segmentu niskopodnih gradskih autobusa, prošao je kroz raspoložive opcije koje ima MAN, priznajući da će samo potpuno električna vozila ispuniti zahtjev tržišta za nultom emisijom. On predviđa da će se električna vozila povećati sa 15% na tržištu gradskih autobusa u 2020. godini na 60% u 2030. godini. MAN će se posvetiti proizvodnji kompletnog asortimana električnih vozila sa baterijama, od 12 do 18 metara i sa opcijama punjenja preko noći. Prvi demo autobusi i prve probe se predviđaju za kraj 2018. godine.Sa ne baš previše detalja otkriveno je da će na IAA biti predstavljen i novi MAN TGE kombi. Kombi će se bazirati na najnovijoj generaciji Volkswagen Craftera i biti će dostupan u MANovoj mreži distributera. Također, naknadno će doći i verzija minibusa.
Na pres konferenciji su bili izloženi i neki autobusi koji čine i koji će činiti okosnicu MANa u budućnsoti. Među njima je bio i zglobni Lion's City G gradski autobus sa troja vrata. Vozilo ima dužinu od 17.98 metara i predstavljen je prošle godine u Kortrijku. Pogonjen je 10.5-litarskim D2066 motorom jačine 360 KS. Još su bili izloženi 14-metarski dvospratni Neoplan Skyliner i troosovinski 13,8-metarski MAN Lion's Coach L, opremljen najnovijim Euro6C motorom.Kapacitet izloženog Lion's Coach L je 57 sjedišta, ima po sa imitacijom drveta i istaknuti Euro6C 12,4-litarski motor D2676 LOH koji proizvodi 500 KS. To se poklapa sa TipMatic automatskim mjenjačem od 12 brzina, intarderom i sistemima Efficient Cruise i Efficient Roll.Skyliner je već predodređen za rad u Flixbusu na ekspresnim linijama, što je bilo vidljivo po jarko zelenim ratkapnama. Neoplanov div je opremljen sa pristupnim funkcijama za invalidska kolica, što je u skladu sa zakonom u Njemačkoj koji je sprovodi od početka godine, a koji će postati obavezan i u cijeloj EU. Vozilo ima 77 sjedišta, od čega je 57 na gornjoj palubi, a Skyliner je pogonjen D2676LOH motorom koji u kombinaciji sa TipMatic automatskim mjenjačem od 12 brzina razvija snagu od 505 KS.
NeoMan grupa je za IAA 2016 najavila dosta iznenađenja i premijera u kojim će bez sumnje uživati svi posjetioci i ljubitelji velikih točkova.