65 godina na putu uspjeha

65 godina je prošlo otkako je Setra predstavila svoj prvi autobus sa samonosećom šasijom, a to je bila Setra S 8. Njeno lansiranje 1951. godine označilo je početak uspješne priče koja se nastavlja do današnjeg dana. U proteklih 65 godina brend Setra je dokazao pionirsku snagu i šest modela serije koji su promijenile lice evropskih autobusa i proizvodnje. Činjenica da Setra slavi 65 godina također pokazuje da, čak i nakon šest decenija, jaki korijeni mogu nastaviti da se razvijaju na nove načine. Ovaj vrhunski Daimlerov brend je postao sinonim za uspjeh, stabilnost i visoku motiviranost za razvoja vozila u smislu tehnologije, kvalitete, udobnosti, sigurnosti, dizajna i ekonomske efikasnosti.

Dostignuće inženjera iz Ulma u razvoju samonosećih autobusa označava se kao revolucija u autobuskoj industriji. Setra je u proteklih 65 uspješnih godina također stvorila jake veze sa kupcima i stvorila lojalan odnos, o čemu svjedoče impresivne brojke prodaje.Setra_Bus_generations_2Do kraja 2015. godine više od 107 000 autobusa je prodano širom svijeta. Setrina 65. godišnjica također odražava broj međunarodnih priznanja, nagrada i trofeja koji ispunjavaju vitrine brenda. Sadašnji TopClass i ComfortClass autobusi, na primjer, su dobitnici prestižne “Red Dot Award: Product Design” od strane panela renomiranih stručnjaka.

Setra je ponosna na svoje korijene. Godine 1951. u Ulmu je kompanija Kässbohrer Fahrzeugwerke predstavila seriju S 8, model koji je dobio ime Setra, što je skraćenica od njemačkog “selbsttragend” (samonoseća). Prvi autobus koji je imao samonoseću šasiju, karoseriju i motor postavljen pozadi predstavljen je na Međunarodnom sajmu automobila u Frankfurtu.Serija 10 predstavljala je moderni autobus namjenjen za turizam te za prigradsko-međugradske linije. Slovo S i danas označava Setra brend, dok broj u nastavnku označava maksimalni broj redova sjedišta i na taj način indirektno dužinu autobusa.

Tokom 1967. godine došlo je do predstavljanja serije 100, koji se sastojao od pet modela. Od tog trenutka pa nadalje prva cifra u brojčanoj oznaci modela predstavlja seriju. Svi modeli su napravljeni u skladu sa modularnim sistemima i dijele brojne zajedničke dijelove. U vizuelnom smislu autobusi serije 100 se odlikuju više pravokutnim oblikom i poboljšanim nivoom komfora kao rezultat većeg putničkog prostora sa povećanim prostorom za glavu za one koji stoje.

25. godišnjica obilježena je uvođenjem serije 200 sa šest različitih modela. Ova serija predstavila je dalje tehničke prekretnice. Važno je napomenuti da se kao standard na svim autobusima počinju koristiti disk kočnice na prednjoj osovini. Ova serija predstavila je i novi cross-flow sistem ventilacije kao standard.

1991. godine predstavljena je serija 300. Najupečatljivije karakteristike novih autobusa uključivale su prepoznatljiv zakrivljeni luk iza kokpita i novorazvijeni sistem cjelovitih retrovizora. Jedna od ključnih karakteristika ove serije je bio i njen ergonomski dizajniran kokpit.SETRA_0060_RecordRunSetra TopClass 400 pokrenuta je 2001. godine i dala je novu dimenziju visokopodnim autobusima, koja garantuje i putnicima i vozačima vrhunsko putovanje. Seriju 400 čini više od 20 modela, uključujući i dvije verzije za SAD i dva ComfortClass modela sa volanom na desnoj strani.

Najnovija generacija je serije 500. Njeni ComfortClass i TopClass autobusi postavili su visoku letvicu kada se govori o udobnosti, sigurnosti i ekonomičnosti. Beskompromisni i svjesni tradicije, ovi ekskluzivni autobusi su sinonim za dinamičnu evoluciju i funkcionalnost. Sa svojim moćnim izgledom i oštrom linijom, ova serija sigurno predstavlja novu perjanicu porodice proizvoda Setra i nastavljaju uspješni put brenda iz Ulma.

Share your love
Adnan Omerhodzic
Adnan Omerhodzic
Articles: 1891