Sve na jednom mjestu o autobusima, prevoznicima i linijama
Kazahstan obnavlja komplet autobusku flotu
Međugradski i međuregionalni putnički prevoz Kazahstana je u problematičnom stanju. Korištena vozila su često stara 30 godina ili više. Dakle, Kazahstan se priprema za ozbiljno obnavljanje voznog parka kako izvještava web stranica zakon.kz. Prema analitičkim podacima, u Kazahstanu ima više od 12 hiljada autobusa i minibusa, od kojih je polovina u kritičnom stanju.
Najgori pokazatelji kvaliteta javnog prevoza su u zapadnom Kazahstanu, regiji Turkestan i Kyzylorda. Statistika nije najbolja u gradu Almaty i regiji Almaty, gdje glavni udio zagađenja zraka otpada na emisije iz transporta. Gradovi Nur-Sultan, Shymkent i regija Akmola vode u aktivnom obnavljanju voznog parka. Globalni trend prelaska gradskog i međuregionalnog javnog prevoza na ekološki prihvatljivu vrstu tehnologije sa alternativnim gorivima postepeno ulazi u Kazahstan. Na primjer, u regiji Karaganda Zhenis Kasymbek, 275 vozila će biti promjenjeno do kraja godine.
Danas u Kazahstanu istovremeno radi nekoliko fabrika za proizvodnju autobusa i električnih autobusa. Lider po količini proizvedenih vozila je Kostanay Saryarka Avto Prom, koja je do danas proizvela 2413 vozila. Ove godine fabrika je isporučila 713 jedinica autobusa Yutong i Ankai i električnih autobusa. U Kazahstanu je aktivna i fabrika Daewoo Bus Kazakhstan, koja je od svog osnivanja proizvela skoro 1700 autobusa. U prvih osam mjeseci ove godine kompanija je proizvela 266 autobusa Daewoo.
Obim pogona za proizvodnju komercijalnih vozila Hyundai Trans Auto je više od 1000 jedinica. U 2019. godini fabrika je započela proizvodnju autobusa Golden Dragon, proizvodeći 78 autobusa u prvoj godini. Nedavno je u gradu Semey počela sa radom fabrika autobusa za GAZ i Dong Feng, a do sada je napraveljno skoro 200 autobusa ova dva proizvođača. Razvoj električnih autobusa podržavat će tvornica QazTehna u izgradnji u Saranu (regija Karaganda), koja će proizvoditi putničke i specijalne Yutong aztobuse. Nova fabrika planira proizvoditi oko 1200 autobusa godišnje. Obnova je omogućena Programom Ministarstva industrije i razvoja infrastrukture za obnovu i modernizaciju javnog prevoza domaćim autobusima, koji se provodi zajedno sa DBK-Leasing.