Sve na jednom mjestu o autobusima, prevoznicima i linijama
Elektro autobusi uskoro na probi u Sarajevu
Elektro autobusi već odavno saobraćaju u mnogim svjetskim gradovima zbog ekonomičnosti, smanjenja troškova održavanja, buke, ali i smanjenja zagađenja životne sredine. Konačno bi i Sarajevo trebalo imati takve autobuse, ako ništa drugo, onda da se smanji zagađenost zraka. Uskoro u Sarajevo stiže na probu prvi elektro autobus koji će donirati firma Chariot Motors, ali da bi projekat zaživio potrebno je osigurati lokaciju za postavljanje punionice.U GRAS-u su veoma zainteresovani za ovaj projekat, a o čemu se radi ispričao nam je Esad Mujagić, rukovodilac Sektora tramvajskog saobraćaja i član Tima GRAS-a za realizaciju ovog projekta. “Testiranje elektro autobusa trajat će godinu. Treba postaviti punionice za elektro autobus pošto ih pokreću super kondezatori. Kada nam stigne autobus Tim GRAS-a mora utvrditi kolika je potrošnja energije, upoređujući je sa cijenom dizel goriva i struje, te koliko će iznositi troškovi održavanja autobusa”, pojašnjava Mujagić.
U GRAS-u su odabrali testnu liniju koja će biti na relaciji Vijećnica-Dobrinja. “Za napajanje elektro autobusa potrebne su dvije punionice na početnoj i krajnjoj stanici. Moguća lokacija na kojoj bi se mogla postaviti punionica je Trg Austrije preko puta kombi stanice, u blizini objekta Elektroprivrede s obzirom da je za punionicu potrebno osigurati određenu infrastrukturu. Druga punionica bi bila na Dobrinji iz GRAS-ove elektrovučne podstanice. Elektrodistribucija Sarajevo uključila se u ovaj projekat i oni će nam dati neke pogodnosti da pripreme za testni period budu što jeftinije. Već smo počeli vaditi potrebne papire za razne urbanističke saglasnosti kako bi pripremili potrebnu infrastrukturu za dolazak elektro autobusa”, kazao je Mujagić.
Punjenje traje deset minuta i sa tom količinom elektro autobus može preći 20 kilometara. Ipak, postoji i jedan problem koji traži adekvatno rješenje: “Elektro autobuse pokreću super kondezatori i mora se rješiti jedan problem. Veliki problem predstavljaju kondezatori koji se ne mogu bacati na smetljište, jer to je opasan otpad i za njegovo odlaganje postoji određena procedura koja se mora ispoštovati. Sve ostalo osim odlaganja kondezatora ide u korist zaštite životne sredine. Ovaj problem se mora riješiti na adekvatan način”, upozorava Mujagić.
Sve troškove pripreme infrastrukture i probnog perioda saobraćanja elektro autobusa snosit će Ministarstvo saobraćaja Vlade KS. Napominjemo da ovakvi autobusi već nekoliko godina rade u Beogradu, a o čemu smo pisali na našem portalu.
izvor:faktor.ba