Sve na jednom mjestu o autobusima, prevoznicima i linijama

Sve na jednom mjestu o autobusima, prevoznicima i linijama




U periodu 01.01 – 31.01.2016. u BiH je stiglo 29 autobusa. Najviše vozila je stiglo u Banja Luku – osam, pa u Tuzlu – šest i Banoviće – četiri. Od 29 vozila, čak 17 su nosili znak MAN, dok je još bilo pet Mercedesa, tri Setre te po dva Renaulta i Volkswagena. Od tog broja čak njih 27 ima motore sa Euro 3 normom, a jedan Euro 4. Prema dostupnim podacima, registrovan je čak i jedan autobus sa Euro 2 normom. Ovo znači da su u BiH stizali autobusi koji imaju godinu proizvodnje od 1999. do 2007. godine.
U periodu 01.02 – 29.02.2016 zadržan je otprilike isti prosjek vozila koja su po prvi put registrovana u BiH, tj. stiglo ih je 28. Ponovo prednjači Banja Luka sa pet vozila, a vrijedi još istaknuti i Čitluk te Sarajevo sa po tri vozila. Najbrojniji su bili Mercedes autobusi kojih je stiglo 12. MANovi su zabilježili pad sa svega 4 vozila, a tu je bilo i po tri Neoplana i Setre. Scania je ubilježila dva vozila, dok su svoj novi dom u BiH pronašli i po jedan Higer, VW, Renault i Van Hool. Što se tiče Euro normi, februar je bio poprilično dobar, jer je broj vozila sa Euro 3 motorima smanjen tj. bilo ih je 16, a raduje činjenica da je bilo šest vozila sa Euro 4, pet sa Euro 5/EEV i čak jedno sa Euro 6 normom. Ovo znači da su u BiH stizali autobusi koji imaju godinu proizvodnje od 2001. do 2015. godine.
Period 01.03 – 31.03.2016 obilježile su intenzivne diskusije o uvođenju Euro 4 normi za uvoz polovnih autobusa, pa je zbog toga i skočio broj vozila sa Euro 3 normama koja su uvežena u BiH. No krenimo redom. U martu je stiglo 39 autobusa, pa nije iznenađenje da je ponovo bilo najviše vozila u Banja Luci – šest, dok je recimo i Travnik bio zapažen sa četiri vozila. Mercedes je ponovo zabilježio odličan rezultat, jer je stiglo 14 vozila sa trokrakom zvijezdom. Od ostalih se izdvajaju Setra pet, Neoplan i MAN po četiri, Iveco i VW po 3 vozila, dok su Volvo, Temsa, Ford, Bova, Irisbus i Otokar imali po jedno vozilo. Dakle, od 39 vozila, njih 29 ima Euro 3 normu, dok Euro 4 ima osam, a Euro 5/EEV svega dva vozila. Zadržana je ista starosna dob vozila kao i u februaru (2001 – 2015).

