CET 2015: VDL Futura MD

DSCN7452Futura se među ostalim autobusima isticala izgledom, dijelom je to bilo i zbog boje autobusa, a većim dijelom na račun moderno oblikovanog prednjeg dijela sa svjetlima u obliku C. Ovaj dizajnerski pristup vidi se i na zadnjem dijelu gdje je Futura zadržala svoju specifičnost, te je gornji putnički dio nekoliko centimetara duži od donjeg dijela.

Zbog svoje srednje visoke MD izvedbe, VDL je u ovoj konfiguraciji interesantniji za linijski nego za turistički prevoz. Potpuno ravni pod i relativno širok prolaz između sjedišta omogućavaju brz protok putnika. Tome puno pomažu i druga široka ulazna vrata. Njihova širina je takva da omogućava ugradnju rampe za invalidska kolica koja se može smjestiti ispod ulaznih stepenica i tako ne oduzima dragocjeni prtljažni prostor.DSCN7454Uz malo više opreme, kao što je u slučaju testiranog autobusa, Futura se također može koristiti za kraće turističke prevoz. Kada je motor u pitanju Holanđani, potpuno logično, koriste DAF-ove proizvode u kombinaciji ZF WTA mjenjačima. Uprkos nešto nižoj masi VDL nije bio najbrži u ubrzavanju, ali je bio puno bolji pri kočenju, gdje je imao najkraći zaustavni put od svih šest autobusa na testiranju.DSCN7453Tehničke karakteristike – VDL Futura MD
Pogon: 6-cilindrični turbodizelski motor, Euro 6, tip DAF MX 11. Zapremina motora 10,8 litara, snaga 271 kW (369 KS) pri 1650 o/min, najveći okretni moment 1600 Nm pri 1000 do 1650 o/min
Dimenzije: 12 875/2550/3500 mm, međuosov. razmak 6830 mm, krug okretanja 11 048 mm. Ukupna dozvoljena masa 18 000 kg, kapacitet 49+1+1, rezervoar goriva 660 l, rezervoar za AdBlue 50 l
Prenos snage: Pogon na zadnje točkove, automatski mjenjač sa 12 brzina ZF AS-Tronic
Ovjes i kočnica: Zračni ovjes sa regulacijom visine. Na prednjoj osovini dva zračna jastuka, na pogonskoj osovini četiri zračna jastuka. Disk kočnice na svim točkovima, BAS, EBS, ABS, ESP i ASR. Motorna kočnica i hidraulični retarder

 

izvor: kamion & bus

Share your love
Adnan Omerhodzic
Adnan Omerhodzic
Articles: 1890