Scania predstavila novu generaciju gradskih i prigradskih autobusa

Share your love

Scania je na Busworld 2019 predstavila autobuse nove generacije za gradske i prigradske operacije. Vodeći električnim autobusom Scania Citywide, asortiman će obuhvatiti autobuse za sve verzije goriva s najopsežnijom ponudom alternativnih goriva na tržištu.

“Novu Scania Citywide karakteriše manja potrošnja goriva, veći kapacitet putnika, bolja vožnja i znatno poboljšan komfor putnika i vozača”, kazala je Anna Carmo e Silva iz Scanije. “Naša vodilja je bila da dizajniramo autobus sa više prostora, svjetlosti i čistoće. Da bi se preokrenulo globalno zagrijavanje, od presudne je važnosti da autobusi pruže sve pogodnosti potrebne da se ljudi ubjede da više koriste javni prevoz.”

Bočno postavljeni motor, od 7 i 9 litara, i elektromotor, na 12-metarskim gradskim autobusima s niskim podom daju tri dodatna sjedišta iza zadnje osovine. Nadalje, povećano opterećenje prednje osovine može pružiti dva dodatna sjedišta. Sve u svemu, ukupni kapacitet putnika povećan je na oko 100, ovisno o pogonu i rasporedu.

Opremljen 7-litarskim motorom, koji je najčešći izbor za gradske linije, potrošnja goriva smanjena je za 3–5 posto. U kombinaciji s poboljšanim performansama mjenjača može se dobiti dodatnih 1–3 posto. Uvođenjem funkcije start/stop, ukupno smanjenje rada dizela i biodizela iznosit će osam posto, dok će brojka za autobuse za plin iznositi i do 15 posto. Daljnje uštede goriva mogu se dobiti pomoću Scania Opticruise na prigradskim autobusima sa niskim ulaskom. Na efikasnost goriva pozitivno utječu i poboljšani povlačenje zraka, tempomat s aktivnim predviđanjem (CCAP), ventilator za električno hlađenje, SCR i smanjena težina.

Nova Scania Citywide ima potpuno novi stil enterijera sa svijetlim bojama na krovu i bočnim pločama. Bočni prozori su veći i imaju višu liniju plafona, što daje više prirodnog svjetla u autobusu. Plafon je porastao u visinu i ima bočne ploče ravnog dizajna, što poboljšava i osvjetljenje i prostorno iskustvo za putnike. I putnici i vozači uživat će u boljem protoku zraka. Bolji prostor u autobusu će koristiti protoku putnika i time skratiti vrijeme praznog hoda na autobuskim stanicama.

U niskopodnoj varijanti, nova Citywide će zbog položaja motora imati jedan prozor više pozadi u odnosu na trenutnu generaciju. To zbog promjene lokacije motora. Nadalje, kupci mogu odabrati dodatni donji bočni prozor između prednje i zadnje osovine, koji će unijeti još više svjetla u putnički prostor. Još jedna karakteristika povećanja udobnosti je pojedinačno prednje ogibljenje, koje doprinosi glatkijoj vožnji.

Kako bi se održavanje vozila pojednostavilo, dizajnirano je s minimiziranim razmacima i rubovima. Uz novi radni prostor vozača, ergonomija je znatno poboljšana boljim postavljanjem papučica, većim prostorom za noge, podešavanjem visine vozača, boljom preglednošću i boljom dostupnošću. Skoro svi tasteri na ploči s instrumentima temelje se na CAN-u i mogu se lako prilagoditi različitim lokalnim aplikacijama. Kompletna Scania Citywide dizajnirana je s zajedničkim električnim sistemom, što omogućava praćenje stanja i popravke. S novim gradskim i prigradskim vozilima, dostupan je i Scania Zone sistem za sve pogonske sklopove kako bi se vozačima pomoglo u prilagođavanju povećanim urbanim propisima kako bi ograničili zagađenje i povećali sigurnost.

“Potpuno prepoznajemo da kupci moraju razmotriti cijeli sistem kako bi postigli najbolju ukupnu ekonomiju poslovanja”, kaže Carmo e Silva. “To uključuje, naravno, faktore kao što su ekonomičnost goriva, produženje rada, performanse, privlačnost putnika i kapacitet. Strogo smo se pozabavili svim tim aspektima prilikom dizajniranja nove Scania Citywide i uvjereni smo da ćemo danas i sutra ponuditi visoko konkurentni gradski i prigradski autobus.”

Share your love
Adnan Omerhodzic
Adnan Omerhodzic
Articles: 1891