A-Design Awards: Dvije nagrade za Isuzu

Isuzuov autobuski odjel je na dodjeli A-Design Awards u Italiji dvostruko slavio – model Kendo je osvojio zlatno priznanje, dok je srebrno priznanje dodijeljeno novom midibusu Grand Toro.

Treba priznati, Isuzuovi autobusi su od utilitarnih kutija sa sjedištima evoluirali do veoma privlačnih, konkurentnih i tehnološki sofisticiranih proizvoda. Najnovija nagrada to i pokazuje, a riječ je o prvom i drugom osvojenom mjestu na dodjeli nagrada A-Design Awards u Italiji. Nagrada A'Design otvorena je za dizajnere, inovatore i kompanije koje se žele istaknuti kako bi privukle pažnju medija i kupaca. Ekološki plinski autobus Interliner 13 CNG s oznakom Kendo osvojio je zlatnu medalju na takmičenju.

Nagradi je pridonijela dobra postavka odlučujućih kriterija ekonomskog i ekološkog rješenja cjelokupne koncepcije autobusa i, ne najmanje bitno, najsofisticiraniji revolucionarni dizajn. Ovo je prvi od Isuzu modela koji koriste potpuno novi smjer dizajna UX (User eXperience designer). Prednja maska ​​ima oštru crnu konturu s podijeljenim dizajnerskim svjetlima. Aerodinamički poklopac spremnika za gorivo estetski je ugodno uklopljen, dok je izgled radnog mjesta vozača i cjelokupnog interijera potpuno nov. Interijer je izrađen uz korištenje najmodernijih naprednih materijala kao što su Abs, Pu, Pvc, Formica, aluminijski vinil i drugi kompoziti.

Prije svega, izvršena je analiza napretka u drugim industrijama, rastućih trendova i trendova u razvoju novih oblika, zajedno s istraživanjem boja, materijala i završnih obrada. Ovaj 13-metarski međugradski autobus ima kapacitet do 63 putnika i prtljažnik od 7,5 m3, odnosno 6,9 m3 s rampom za kolica. Pokreće ga Cummins 320 CV motor, uparen s automatskim mjenjačem ZF Ecolife. Može se koristiti i kao školski autobus, a na zahtjev se može ugraditi platforma za podizanje invalidskih kolica. Srednji dio vozila se preinači za stajaći položaj i dodijeli prostor za invalidska kolica koristeći preklopna sjedišta.

Druga nagrada je dodijeljena midibusu Grand Toro. Glavna inspiracija za konstruktore bila je upotreba jedinstvenog know-how-a tvrtke Anadolu Isuzu i dva već postojeća osnovna modela Novo i Turquoise. Temeljita obnova dokazanih modela pomoću najnovijih tehnoloških dostignuća urodila je plodom u obliku srebrne nagrade A’Design. Kao i kod linije Kendo, i ovdje se događa temeljna promjena koja se temelji na novom UX dizajnerskom stilu. Kompleksni dizajn opet se temelji na modernim linijama i značajno se razlikuje od konkurencije.

Estetska percepcija naglašena je dizajnom dinamičnih dnevnih prednjih i zadnjih svjetala i žmigavaca, što pomaže u razlikovanju vozila čak i u mraku, i doprinosi identitetu marke. Za izgradnju vozila koriste se najsavremeniji materijali. Vanjska školjka izrađena je od polimera ojačanog vlaknima i perforiranog lima, šasija i glavna konstrukcija izrađeni su od aluminija i čelika dok se u unutrašnjosti koriste moderni materijali, kao i kod modela Kendo. Razvojni cilj bio je ponuditi autobus s visokom dodanom vrijednošću i mogućnošću etabliranja na europskom i svjetskom tržištu. Zbog svog karaktera, Grand Toro će se dobro snaći na srednje dugim rutama za izlete i turističkim putovanjima. Može se koristiti i u druge svrhe kao što su prevoz radnika, sportskih timova ili kao školski autobus.

Kako kažu, on kombinira eleganciju i praktičnost. Duži je od originalnih modela, sada je 8,5 m, zadnja vrata premještena su u sredinu vozila i sveukupno je prostraniji. Ima kapacitet od 35 do 37 putnika, uz volumen prtljažnika od 5 m3. Razvoj se također značajno fokusirao na tehnički dio, sigurnost i, ne manje važno, udobnost putnika i vozača. Opremljen je motorom Cummins i ručnim ZF mjenjačem (automatski je opcija) koji garantuju udobnost u vožnji, a cilj je bio postići najmanju moguću potrošnju u danoj kategoriji dužine. Oba modela će na tržištu biti dostupna uskoro.

izvor:transportmagazin.hr

Share your love
Adnan Omerhodzic
Adnan Omerhodzic
Articles: 1928