Sve na jednom mjestu o autobusima, prevoznicima i linijama
Predstavljen prvi električni autobus u ZET Zagreb kao i sedam novih školskih autobusa
Početkom mjeseca aprila grad Zagreb i njegovo gradsko transportno preduzeće ZET je imalo dva bitna događaja, a to su predstavljanje prvog električnog autobusa kao i sedam novih školskih autobusa. Ovi događaji su nastavak dobre saradnje grada i preduzeća ZET koji se nadovezuje na predstavljanje i puštanje u rad novih tramvaja.
Grad Zagreb u svoj vozni park ovih dana uvodi prvi električni autobus – Iveco Crossway Low Entry Elec, tokom aprila još jedan, na ljeto dodatna dva, a plan je gradskog prevozničkog preduzeća ZET-a nabaviti ih još 60-ak čije se finansiranje očekuje iz EU fondova, najavila je gradska uprava.
Prvi električni autobus će voziti na liniji 113 Ljubljanica-Jarun koja vikendom radi oko Jarunskog jezera, čime Zagreb dodatno unaprjeđuje tu zeleno-plavu oazu rekreacije koju redovito posjećuje veliki broj Zagrepčana, objavili su iz gradske uprave. Riječ je o autobusu kapaciteta za prevoz 68 putnika. Pogoni ga elektromotor snage 210 kWh, a baterije mu omogućuju doseg od 310 kilometara. Vrijednost vozila iznosi 450.000 eura bez PDV-a, a finansiran je iz gradskog proračuna. Prvi ZET-ov električni autobus prvi su isprobali Martin Sinković, proslavljeni hrvatski zlatni olimpijac, i gradonačelnik Tomislav Tomašević.
Zagreb je tražio dva klasična gradska niskopodna autobusa s minimalnim kapacitetom od 70 putnika i 32 sjedišta, dva poluniskopodna s istim brojem sjedišta i minimalnim kapacitetom od 60 putnika te punionicu. Procijenjena nabavna vrijednost autobusa iznosila je 2,5 miliona eura bez PDV-a, a za punionicu je predviđeno dodatnih 500.000 eura plus PDV.
Za prvu grupu pristigle su ponude tvrtke MAN Importer Hrvatska, u iznosu od 1,24 miliona eura bez PDV-a, te bugarske tvrtke Chariot Motors AD, a koja je ponudila iznos od 1,1 milion eura bez PDV-a. Chariot Motors koristi tehnologiju kineske tvrtke Aowei, a njihovi autobusi su, primjerice, u Sofiji, Beogradu i Tel Avivu. No njihova ponuda ocijenjena je nevažećom, jer nije dostavljena garancija u obliku bankarske garancije na poziv ili uplate novčanog pologa, te je prihvaćena ponuda tvrtke MAN Importer. U drugoj grupi, čija je procijenjena nabavna vrijednost 1,25 miliona eura bez PDV-a, zaprimljena je samo ponuda tvrtke Autobus, zastupnika vozila Iveca, u iznosu od 910.000 eura bez PDV-a, te je ta ponuda i prihvaćena.
Osim predstavljanja električnog autobusa, ZET je u rad pustio i sedam novih autobusa namijenjenih prevozu školske djece. Školski autobusi su model Iveco Crossway Line dužine 12 metara, opremljeni su s 55 sjedećih mjesta, klima uređajem i video nadzorom za sigurnost djece. Ukupna vrijednost nabave iznosi 1.575.000 eura + PDV. Ukupno ZET sada raspolaže s 41 školskim autobusom, a do kraja godine očekuju se još tri nova vozila MAN Lion's Intercity dužine 13 metara i vrijednosti od 847.000 eura. Ove školske godine Grad Zagreb se brine o djeci te organizira prevoz za gotovo 4000 učenika iz 19 zagrebačkih osnovnih škola.
“Zagreb nastavlja ulagati u javni prevoz kako bi bio siguran, moderan i dostupan svim građanima. Investicije u školsku i specijaliziranu flotu, nabavu novih tramvaja i autobusa na struju te izgradnju novih tramvajskih pruga potvrđuju znatna poboljšanja kvalitete života za sve sugrađane”, izjavio je Tomislav Tomašević, gradonačelnik Grada Zagreba.
izvor:prijevozi.hr