NesoBus – novi autobus na vodik proizveden u Poljskoj

Sa NesoBus, kompanijom iz poljskog grada Świdnik, dobili smo još jednog novog proizvođača autobusa sa alternativnim pogonskim sistemima. Ova kompanija je na sajmu Innotrans 2024 u Berlinu predstavila svoj NesoBus H2, autobus sa vodikovim gorivnim ćelijama, a serijska proizvodnja se može očekivati da počne početkom 2025. godine. NesoBus počinje izgradnju autobusa sa realnim očekivanjima: kompanija očekuje da počne sa 100 autobusa godišnje.

Świdnik je grad sa oko 40.000 stanovnika u istočnoj Poljskoj, a grad se nalazi oko 10 kilometara istočno od grada Lublina, čiji se međunarodni aerodrom nalazi u okrugu Świdnik. Naziv Neso je poljska skraćenica za Nie Emituje Spalin i Oczyszcza, što znači bez emisija, čisti vazduh. Kompaniju je osnovala Polsat Plus Group, grupa kompanija iz sektora medija i komunikacija, i poljski dobavljač električne energije ZE-PAK. Ove dvije osnivačke kompanije NesoBusa vjerovatno će garantirati održivost novog proizvođača autobusa.

Prvi prototip je napravljen 2021. godine i također je radio na vodik. Zahvaljujući gorivnim ćelijama, koristi se za generisanje vučne struje za električni pogon autobusa. Jedina proizvedena emisija je hemijski čista vodena para u manjim dozama. Tehnologiju gorivih ćelija isporučuje Ballard, dok električni motor dolazi od ZF-a.

Autobus koji je prikazan na Innotransu svakako je karakterizirao atraktivan eksterijer. Unutrašnja plastična sjedišta bila su presvučena bijelom umjetnom kožom. Ovo svakako izgleda šik, ali bijela boja može biti malo osjetljiva na prljanje u svakodnevnoj upotrebi i nezgodna za održavanje. NesoBus naglašava da želi da proizvodi za sva tržišta, ne samo za poljsko tržište.

Tehnički podaci NeoBus H2:
– Dužina: 12.000 mm
– Širina: 2.550 mm
– Visina: 3.400 mm
– Gorivna ćelija: Ballard (Kanada) Tip: FCmove-HD, max. snaga: 70 kW, radna temperatura od minus 30 do plus 50 stepeni
– E motor: ZF, max. snaga 2 x 125 kW, asinhrona osovina
– Maksimalni domet: 450 km
– Kapacitet putnika: 93 putnika, uključujući do 37 sjedišta
– Troja dvokrilna vrata
– Mehanička rampa za invalidska kolica na središnjim vratima
– WLAN instalacija, 5G pristup
– USB utičnice
– Pet displeja sa informacijama za putnike, na primer o liniji, znamenitostima na liniji, vremenskoj prognozi, aktuelnim vijestima, ali i mogućim reklamama (izvor prihoda za transportno preduzeće)
– Klima i grijanje: električno sa toplinskom pumpom
– Kapacitet hlađenja do 36 kW, kapacitet grijanja do 47 kW
– Karoserija od nerđajućeg čelika (standard 1.4003)
– Prednja osovina: ZF RL 82 EC (nezavisni ovjes)
– Pogonska osovina: ZF AVE 130 AvTrax
– LED farovi
– Svjetla za uglove
– Senzori za sumrak i kišu
– Praćenje okoline autobusa od 360 stepeni
– Sistemi za pomoć vozaču: EBS, ABS, ASR, ESC i senzori pritiska u gumama
– Vozačevo sjedište klimatizovano i grijano nezavisno od ostatka vozila
– Rezervoari vodika sa pritiskom od 350 ili 700 bara u zavisnosti od zahtjeva kupca, modularni dizajn rezervoara
– Vrijeme punjenja kada je potpuno prazan: 15 min
– Kapacitet rezervoara: 37,5 kg vodonika
– Potrošnja: cca. 8 kg na 100 kilometara, u SORT testu, autobus je čak potrošio samo 5,5 kg na 100 kilometara (SORT = Standardised On-Road Test, Standardizovani test na putu)
– Ukupna težina: 19.500 kg

Share your love
Adnan Omerhodzic
Adnan Omerhodzic
Articles: 1910

Leave a Reply

Vaša email adresa neće biti objavljivana. Neophodna polja su označena sa *