BHBus na Busworld Europe 2023: Daimler Buses

Našu seriju članaka BHBus na Busworld 2023 nastavljamo sa još jednim omiljenim proizvođačem autobusa, tj. dva proizvođača pod jednim krovom. Nekada poznati kao EvoBus, a od ljeta kao Daimler Buses – naravno, radi se o Mercedesu i Setri. Ono što nam je prvo palo u oči jeste da je ove godine Mercedes ipak malo bio u drugom planu i da je štandom preovladavala žuta boja. Vjerovatno povezana sa zlatnom, a zlatno je kraljevski, a znamo ko je Kraljica…

Koliko se ozbiljno pristupilo ovogodišnjem Busworldu pokazuje i veličina zakupljenog štanda od 2700 kvadratnih metara (zajedno sa Van Hoolom, najvećim na cijelom sajmu). Busworld je maksimalno iskorišten kako bi se Setra predstavila u najboljem svjetlu, pa koliko god čudno zvučalo, ipak je Setra bila “zvijezda” sajma, a ne Mercedes. Prije svega se to odnosi na NextGen seriju turističkih autobusa serije 500 kao i prezentaciju nove MultiClass serije 500. Kada govorimo o MultiClass seriji glavne zvijezde su bile Setra 515 LE i Setra 518 LE, koja je bila izložena i vani kao demo vozilo. Novi dizajn, nova unutrašnjost, novi kapacitet i novi sistemi. Sve to donosi ova serija o kojoj smo i ranije pisali na našem portalu: Setra predstavila nove Setra MultiClass 500 LE međugradske autobuse. I još jedan dokaz koliko se ozbiljno pristupilo ovoj seriji vozila su i sprovedeni rigorozni testovi kao što je to bio slučaj u Setra 518 LE.

S druge strane, “ozbiljni” dio ekipe činile su tri modela iz NextGen serije: Setra 515 HD, Setra 516 HDH i Setra 531 DT. Osim upečatljive žute boje, ono što je odmah upalo u oči je i zamjena klasičnih retrovizora sa MirrorCam sistemima na sva tri vozila. Interesantno, MultiClass serija 500 je predstavljena sa tradicionalnim retrovizorima. O NextGen Setri je već pisano u par navrata na našem portalu, ali nije zgoreg da napomenemo da se radi o temeljitom faceliftu prije svega prednje i bočnih strana, a ova serija donosi i niz ostalih poboljšanja, prije svega u oblasti sigurnosti. Vrijedi istaći i da je kupac prve NextGen serije 500 u Bosni i Hercegovini kompanija Ćićko Commerce iz Tomislavgrada koji se opredijelio za Setru 516 HD/2.

Iako Mercedesov model Tourismo doživio također blagi facelift, jedini Tourismo koji je bio izložen uglavnom je služio za prezentaciju MirrorCam te sigurnosnih sistema. Vani je bio izložen kompaktni Intouro K sa hibridnim pogonom, a o njemu smo pisali na našem portalu: Mercedes predstavio kompaktni Intouro K hybrid. Ipak, glavni Mercedesovi aduti su bili autobusi na vodik u solo i zglobnoj verziji. Poseban naglasak je bio na zglobnoj izvedbi, koja je kao i Setra MultiClass 500, prošla kroz rigorozne testove na Alpama: Alpine Challenge: Mercedes eCitaro na gorive ćelije izdržao ekstremnu hladnoću i strme prevoje. Jedan ovakav primjerak bio je izložen i vani kao demo vozilo. Interesantno je da je bila predstavljena i šasija koja se proizvodi u Brazilu eO500U koja će se služiti za gradske električne autobuse.

Daimlerova vozila su poznata i kao najsigurnija vozila. Što se tiče sigurnosti, Mercedes i Setra su uvijek korak ispred konkurencije, pa je tako bilo i sada. Predstavljeni su novi i poboljšani sistemi:
– Active Brake Assist 6 (ABA 6) – za visokopodne autobuse
– Preventive Brake Assist 2 – za niskopodne autobuse
– Sideguard Assist 2 – sada dostupan i za vozačevu stranu
– Frontguard Assist – u potpunosti redizajnirani sistem koji u kombinaciji sa Sideguard Assist 2 daje potpunu zaštitu pješaka pored i ispred vozila
– Traffic Sign Assist – sistem za praćenje brzine vozila prema saobraćajnim znakovima
– MirrorCam – sistem kamera umjesto klasičnih retrovizora na visokopodnim vozilima

Pogledajte i šta smo zabilježili na štandu Daimler Buses kao i ispred sajma:

Share your love
Adnan Omerhodzic
Adnan Omerhodzic
Articles: 1916