BHBus Info: Uprkos blagom padu ipak jako solidna godina za autobuski sektor (II)

Share your love

Danas nastavljamo sa prikazom situacije oko vozila koja su po prvi put registrovana u Bosni i Hercegovini tokom 2023. godine. Spomenuli smo da je naše istraživanje obuhvatilo M2 i M3 autobuse te M2G – terenske autobuse.

U prvom dijelu ste pročitali statistiku kako je izgledala prva polovica godine, a u ovom drugom dijelu ćemo opisati i drugu polovicu 2023. godine.

JULI
U periodu 01.07. – 31.07.2023. u BiH je stiglo 33 vozila, što je značajan skok u odnosu na loš prethodni mjesec. Istakla se Banja Luka sa pet registracija, dok nisu bili loši ni Sarajevo i Donji Vakuf sa po četiri. Mercedes je pregazio konkurenciju u julu sa 14 vozila, dok je najbliži pratilac bio MAN sa svega pet vozila. Interesantno je da su treće mjesto podijelili Neoplan, Setra i GAZ sa po četiri registracije. Najviše je bilo vozila sa Euro 5/EEV motorima – 20, a prate ih vozila sa Euro 4 – osam te Euro 6 motorima – pet. Vozila sa dizelskim motorom je bilo 30, a preostala tri su bila sa pogonom na CNG plin. Pristigla 33 vozila su napravljena u periodu 2007. – 2023. godina, a najviše ih je napravljeno 2010. godine i to njih sedam. Juli je bio odličan i po broju registrovanih novih vozila – čak sedam! Od toga četiri vozila otpadaju na GAZ 3221 Gazelle, dva na Mercedes Tourismo L i jedan Mercedes Sprinter 519 CDI. Kao što se vidi, ovaj mjesec je obilježila isporuka dva nova dugačka troosovinska Mercedes Tourisma za kompanju Kantić Touristik iz Tešnja.

AUGUST
August je bio nešto slabiji i imao je upisana 24 vozila. Istakli su se samo Tuzla sa tri i Široki Brijeg sa dvije registracije, a ostalih gradovi – njih 19 – su imali po jednu registraciju. Mercedes je stadnardno bio najbolji sa devet vozila, a iznenađenje je bio Neoplan na drugom mjestu sa pet vozila. MAN i Temsa su imali po dva vozila, a ostali po jedno. Što se tiče Euro normi, vozila sa Euro 5/EEV motorima su bila najbrojnija za ovaj mjesec pošto ih je registrovano 14. Blizu su bila i vozila sa Euro 4 motorom kojih je bilo 10, a vozila sa Euro 6 motorom nije bilo uopšte. Od 24 vozila, njih dva je bilo na CNG pogon, a preostalih 22 sa dizelskim motorima. Ovo znači da su u BiH stizali autobusi koji imaju godinu proizvodnje od 2007. do 2013. godine i najbrojnija su bila vozila napravljena 2007. godine – njih šest. To ujedno znači i da nije bilo novih vozila, a vrijedi istaći da je tokom augusta u BiH stigla i prva Setra 412 UL, koja je završila u kompaniji Bočac tours iz Banja Luke.

SEPTEMBAR
Septembar je, za razliku od 2022. godine kada je stiglo čak 55 vozila, debelo podbacio sa samo 22 vozila čime je ubilježen pad od čak 60%! U takvim okolnostima Tuzla je imala četiri, a Zavidovići tri registracije, dok su po dvije upisali Čapljina, Čitluk, Jajce i Mostar. MAN i Mercedes su kod proizvođača bili izjednačeni 6:6, dok je treće mjeso pripalo Setri koja je imala četiri vozila. Od 22 vozila, njih 10 ima Euro 5/EEV motore, osam Euro 4, a četiri Euro 6. Dizelskih motora je bilo 19, dok su tri vozila imala motor na CNG pogon. U BiH su stizali autobusi koji imaju godinu proizvodnje od 2007. do 2023. godine. Dominirala su vozila napravljena 2007. i 2013. godine kojih je bilo po pet. Isporučeno i registrovano je dva nova vozila i to dva Volkswagen Craftera za kompaniju Mostar Bus. Osim ovog događaja možemo istaći i da je u septembru stigla prva Setra 415 NF u BiH i to u kompaniju Prevoz putnika Zavidovići.

OKTOBAR
U periodu 01.10 – 31.01.2023. u BiH je stiglo 26 autobusa, što je ipak bolje od prošlomjesečnog rezultata. Najviše registracija je ubilježeno u Sarajevu – njih devet, a pratili su ga Banja Luka i Tuzla sa po pet. Kod proizvođača je bilo sve po starom – Mercedes, MAN, Setra ili po vozilima 10,8,4. Što se tiče Euro normi – čak 20 vozila je bilo sa Euro 5/EEV motorima, njih četiri sa Euro 6 i samo dva sa Euro 4 motorom. Ovo znači da su u BiH stizali autobusi koji imaju godinu proizvodnje od 2007. do 2023. godine, a najbrojnija su bila vozila iz 2013. godine kojih je bilo devet. Interesantno je da su se vozila na dizel i CNG izjednačili pa je bilo 13:13. Ubilježena su ponovo dva nova vozila i to Isuzu Novociti za Centrotrans Sarajevo te prva Setra iz NextGen serije – model 516 HD/2 za kompaiju Ćićko commerce iz Tomislavgrada.

NOVEMBAR
Novembar je bio apsolutni rekorder za 2022. godinu pošto je registrovano 59 vozila, a novembar 2023. godine je također bio rekordan! Doduše, nešto slabiji od prethodne godine, ali 44 vozila je bilo dovoljno da bude “najjači” mjesec 2023. godine. Tuzla je bila najbrojnija sa osam registracija, a prate je Sarajevo sa šest i Banja Luka sa pet registracija. MAN je tijesno iznenadio Mercedes pošto je bilo 16:15, dok se ostali proizvođači i nisu nešto previše istakli. Što se tiče Euro normi, izdominirala su vozila sa Euro 5/EEV motorima pošto ih je bilo 22. Potom slijede vozila sa Euro 6 normom – njih 12 i vozila sa Euro 4 – njih 10. Ovo je pokazatelj da su u BiH stizali autobusi koji imaju godinu proizvodnje od 2007. do 2023. godine. Odnos vozila na dizel u odnosu na CNG je bio 30:14. Nije zanemarljivo i da su registrovana četiri nova vozila: dva Mercedes Tourismo L autobusa za Kantić Line Tešanj i Viena tour Lončari te po jedan VW Crafter i GAZ 3221 Gazelle.

DECEMBAR
Decembar po inerciji nije “jak” mjesec, pošto se bliži kraj godine, ali je ipak ubilježeno solidnih 33 vozila. Ovo ujedno označava i lagani rast, pošto je 2021. godine bilo 24 vozila, a 2022. godine 31 vozilo. Od 33 vozila, najviše registrovanih je bilo u Tuzli – devet, Banja Luka je imala pet, dok su se sa po dvije registracije istakli Gradačac, Tešanj i Čitluk. MAN je jako završio godinu sa 12 vozila, dok je je drugo i treće mjesto zauzela Daimler grupa pošto su Setra i Mercedes imali po sedam vozila. Ubilježene su 22 registracije vozila sa Euro 5/EEV motorom, sedam sa Euro 6 te četiri sa Euro 4 motorima. Od ukupnog broja, 24 vozila su bila sa dizelskim pogonom, a devet sa plinskim (CNG). Starosna dob vozila je bila od 2007. do 2023. godine, a posebno se istakla 2013. godina sa 12 vozila. Zadnji mjesec u godini nam je donio i dva nova vozila – GAZ 3221 Gazelle i prvu redizajniranu Setru 517 HD NextGen na Balkanu za kompaniju Kantić Line iz Tešnja.

Prije finalnog zaključka i trećeg dijela, pogledajte i drugi dio galerije prinova koje su stigle u prošloj godini:

 

Share your love
Adnan Omerhodzic
Adnan Omerhodzic
Articles: 1902