Sve na jednom mjestu o autobusima, prevoznicima i linijama
BHBus Info: U prva tri mjeseca u BiH stiglo 96 autobusa
Agencija za identifikacione dokumente, evidenciju i razmjenu podataka BiH, objavljuje redovno i detaljno podatke o vozilima koja su prvi put registrovana u BiH. Ekipa Portala BHBus je izdvojila sve autobuse koji su prvi put registrovani u BiH za period januar – mart 2016. godine pa smo se malo poigrali sa statistikom. Veliki broj ovih autobusa smo i sami popratili što informacijama što slikama na forumu u temi Prinove u firmama.JANUAR
U periodu 01.01 – 31.01.2016. u BiH je stiglo 29 autobusa. Najviše vozila je stiglo u Banja Luku – osam, pa u Tuzlu – šest i Banoviće – četiri. Od 29 vozila, čak 17 su nosili znak MAN, dok je još bilo pet Mercedesa, tri Setre te po dva Renaulta i Volkswagena. Od tog broja čak njih 27 ima motore sa Euro 3 normom, a jedan Euro 4. Prema dostupnim podacima, registrovan je čak i jedan autobus sa Euro 2 normom. Ovo znači da su u BiH stizali autobusi koji imaju godinu proizvodnje od 1999. do 2007. godine.FEBRUAR
U periodu 01.02 – 29.02.2016 zadržan je otprilike isti prosjek vozila koja su po prvi put registrovana u BiH, tj. stiglo ih je 28. Ponovo prednjači Banja Luka sa pet vozila, a vrijedi još istaknuti i Čitluk te Sarajevo sa po tri vozila. Najbrojniji su bili Mercedes autobusi kojih je stiglo 12. MANovi su zabilježili pad sa svega 4 vozila, a tu je bilo i po tri Neoplana i Setre. Scania je ubilježila dva vozila, dok su svoj novi dom u BiH pronašli i po jedan Higer, VW, Renault i Van Hool. Što se tiče Euro normi, februar je bio poprilično dobar, jer je broj vozila sa Euro 3 motorima smanjen tj. bilo ih je 16, a raduje činjenica da je bilo šest vozila sa Euro 4, pet sa Euro 5/EEV i čak jedno sa Euro 6 normom. Ovo znači da su u BiH stizali autobusi koji imaju godinu proizvodnje od 2001. do 2015. godine.MART
Period 01.03 – 31.03.2016 obilježile su intenzivne diskusije o uvođenju Euro 4 normi za uvoz polovnih autobusa, pa je zbog toga i skočio broj vozila sa Euro 3 normama koja su uvežena u BiH. No krenimo redom. U martu je stiglo 39 autobusa, pa nije iznenađenje da je ponovo bilo najviše vozila u Banja Luci – šest, dok je recimo i Travnik bio zapažen sa četiri vozila. Mercedes je ponovo zabilježio odličan rezultat, jer je stiglo 14 vozila sa trokrakom zvijezdom. Od ostalih se izdvajaju Setra pet, Neoplan i MAN po četiri, Iveco i VW po 3 vozila, dok su Volvo, Temsa, Ford, Bova, Irisbus i Otokar imali po jedno vozilo. Dakle, od 39 vozila, njih 29 ima Euro 3 normu, dok Euro 4 ima osam, a Euro 5/EEV svega dva vozila. Zadržana je ista starosna dob vozila kao i u februaru (2001 – 2015).Kada pogledamo zvanične rezutate mišljenja su podijeljena. S jedne strane sjajna je vijest da je na malo tržište kao što je BiH stiglo skoro sto autobusa. Međutim, kada se pogleda starosna struktura, prosječna starost i Euro norme, podaci su pomalo zabrinjavajući. Bosanskohercegovački prevoznici su se pri kupovini uglavnom orjentisali na već poznate i provjerene evropske proizvođače. Zabilježen je i rast uvoza gradskih autobusa pri čemu se posebno izdvajaju Tuzla i Banja Luka, koji trenutno imaju najjači vozni park i najbolje organizovan gradski i prigradski saobraćaj. Nažalost, ako pogledamo broj vozila sa Euro 5 i Euro 6 normama koja su stigla u istom periodu u Hrvatsku, onda opet imamo razloga za brigu.Uglavnom, situacija je takva kakva jest i brojke ne lažu. Sigurno je da će i ova vozila koja su stigla, unaprijediti poslovanje mnogih kompanija i u određenoj mjeri podmladiti postojeći vozni park. Kako stvari stoje, na snazi ostaje Euro 3 norma za uvoz polovnih autobusa, iako je za putnička vozila letvica dignuta na Euro 4. Još uvijek zvaničnog saopštenja ili zakona nema od nadležnih institucija, ali se ponovo nagađa i diskutuje o tome da će Euro 3 ostati na snazi do 1.1. 2017. godine., što znači da ćemo u novembru i decembru ponovo imati veliki broj autobusa iz uvoza.
Mi svakako pratimo i dalje situaciju, a novo zbrajanje i analizu ćemo raditi u julu, kada ćemo imati novi tromjesečni izvještaj te polugodišnji izvještaj.