Sve na jednom mjestu o autobusima, prevoznicima i linijama
Volvo razvija revolucionarni sistem za zaštitu biciklista i pješaka
Volvo Buses razvija jedinstven sigurnosni sistem za zaštitu pješaka i biciklista u gradskom saobraćaju, koji će ove jeseni biti testiran na autobuskoj liniji 55 u Geteborgu. Naime, pješaci i biciklisti su najranjivije kategorije učesnika u gradskom saobraćaju, a statistike o fatalnim ishodima su katastrofalne. Kako bi se smanjio broj ovakvih nesreća Volvo Buses razvija novi sistem nazvan Pedestrian and Cyclist Detection System.Ovaj sistem, koristeći kamere, kontinuirano nadgleda dešavanja oko autobusa, prepoznaje opasnost, oglašava se zvučnim signalom, a u slučaju prepoznavanja mogućnosti nezgode aktivira sirenu kojom obavještava okolinu o dolasku autobusa. „Neke komponente ovog sistema su zasnovane na isprobanim tehnologijama, koje se već koriste u mnogim automobilima. Ali mi smo jedini proizvođač koji nudi mogućnost istovremenog obavještavanja i vozača i neopreznih učesnika u saobraćaju“, objašnjava Peter Danielsson, direktor opreme i sigurnosti Volvo Buses.
Naime, električna vozila (uključujući autobuse) se kreću veoma tiho, daleko ispod nivoa buke u gradskom sobraćaju, što može biti pogubno za neoprezne pješake i bicikliste. „Autobus može biti čujan, ali nenametljiv. Riješili smo taj problem razvijanjem sintetiziranog pozadinskog zvuka, koji je u takvom frekventnom opsegu da ne prolazi kroz troslojna stakla autobusa i ne uznemirava putnike, ali jasno obavještava okolinu“, dodaje Danielsson.Činjenice o Pedestrian and Cyclist Detection System:
– Sistem se zasniva na kameri, sistemu za procesuiranje slika i algoritmima za detekciju pješaka i biciklista
– Sistem obavještava vozača zvučnim i svjetlosnim signalima
– Sistem obavještava okolinu sintetiziranim zvukom, preko pojačala i zvučnika
– Sistem zadovoljava zahtjeve u pogledu buke za elektrificirana vozila u EU koja će biti uvedena 2019. godine
– Pri brznama ispod od 50 km/h, električni autobus je znatno tiši od onoga sa dizel motorm, dok pri brzinama preko 50 km/h, većinu buke stvara trenje guma o podlogu
izvor: kamioni.ba